Konservaatorite ajaveeb | Blog

Suur-bänner

 

AMSTERDAMI ÜLIKOOLI PROFESSORI SANNEKE STIGTERI TÖÖTUBA

Eesti Kunstimuuseum, Eesti Kunstiakadeemia ja Amsterdami Ülikool viisid läbi põneva koostööprojekti, mille käigus tutvuti lähemalt kunstnik Merike Estna ning tema loominguga. Nimelt oli harukordne võimalus kutsuda loenguid pidama Amsterdami Ülikooli konserveerimise ja restaureerimise osakonna professor Sanneke Stigter, kes on kaasaegse kunsti konserveerimise maailmas üks mainekamaid figuure ning kes kaitses äsja ka oma doktoritöö kontseptuaalse kunsti konserveerimise…

Eesti Kunstimuuseumi gemmi-, mündi- ja plaketijäljendite üleandmine Tartu Ülikooli kunstimuuseumile

22. juulil 2016. aastal toimub Eesti Kunstimuuseumi Kadrioru kunstimuuseumi pisiplastikakogusse kuuluvate gemmi-, mündi- ja plaketijäljendite üleandmine Tartu Ülikooli kunstimuuseumile. Eesti muuseumide kogude ülevaatamise ja korrastamise raames otsustas Eesti Kunstimuuseumi Kadrioru kunstimuuseum anda muuseumi pisiplastikakogusse kuuluvad kolm gemmi-, mündi- ja plaketijäljendite kollektsiooni (kokku 2696 jäljendit) üle Tartu Ülikooli kunstimuuseumile. Enam kui kuuskümmend aastat Eesti Kunstimuuseumis olnud…

“Japanese Paper Conservation techniques using the Karibari drying board“ in KUMU

Last April 19th & 20th, the Art on Paper conservator Ms. Namiko Tagawa gave the workshop “Japanese Paper Conservation techniques using the Karibari drying board“ in KUMU, to which I was delighted to attend along with an amazing group of paper conservators from the National Archives of Estonia and the Art Museum of Estonia, both organising entities. Since the emergence in the early 80’s of the use of the traditional Japanese techniques and tools for the mounting and work on paper and silk based works in the field of Paper Conservation, these have been taking greater prominence throughout the time. Nowadays, such techniques are used for the treatment of not only Japanese but also Western paper-based works, which may explain why it is imperative for any major European institution dealing with paper conservation to be in close touch with them. Therefore, and given that there are two karibari in the KUMU Conservation Department but we lacked of the technique to use them, we decided to contact the Japanese paper conservator Ms. Namiko Tagawa last September, with the aim for her to kindly come and give a workshop on Japanese techniques related to the use of the karibari. From the very first moment, Ms. Tagawa was greatly committed to and excited about the project, always supportive, which encouraged us and helped enormously to carry out the idea.

Müncheni Manuela

My name is Manuela Hörmann. I am a conservation student from the Technical University of Munich (TUM) in Germany. There I have specialized in the field of Conservation of Paintings and Polychrome Sculptures. As part of my studies and to gain some more practical experience I’ve been working in the Conservation Department of Polychrome Sculpture…

In memoriam: HELJE VERNOMASING

Helje Vernomasing 2.X 1956 – 5.III 2016 On lahkunud Eesti Kunstimuuseumi maalirestauraator Helje Vernomasing. Ta sündis Harjumaal, Kernu vallas, Ruila külas veskimöldri tütrena. Vanemad rajasid peatselt kodu Sauele. Põhikooli lõpetas H.Vernomasing Nõmmel, keskhariduse omandas Gustav Adolfi gümnaasiumis, mille lõpetamise järel töötas kolm aastat Ruilas kooliõpetajana. Kutse omandas ta V. A. Serovi nimelises kunstikolledžis Peterburis, kuhu…

Antwerpeni Astrid

Oma tööd konserveerimisosakonnas tutvustab praktikant Astrid Marie Decruyenaere.

Restaureerimisest Eesti Kunstimuuseumis kuni 20. sajandini

Restauraatorid-konservaatorid on töötanud Eesti Kunstimuuseumis 1975. aastast osakonnana, keda juhatas kuni 1986. aasta septembrini Endel Valk-Falk . Paar viimast aastat on vastav töökeskkond nimetatud konserveerimisosakonnaks, kus on koos juhatajaga 15 erialameistrit. Käesoleval ajal on muuseumitöös esmaseks näitusetegevus koos säilitusmenetlustega. Kuigi praktiliste toimingute kõrval on ideaalne ka uuringute läbiviimine, vajab töötaja teadusliku huvi kõrval rahalist toetust, samuti isiksuse omadusi ja koostöövõimekust.

Kilde maalikunsti restaureerimise ajaloost kuni 20.sajandini

Alar Nurkse Maalikonservaator Sissejuhatus Kõigepealt paarist olulisest arhailisest mõistest: restaureerimine – kui meie võtame ühe raiskuläinud asja küljest ära kõik selle, mis sinna juurde mitte ei kuulu ja tarkade raamatute järele ehk välismaa seisu pääl tarkust omandades teeme ta jällegi kui ühe vastsündinud lapsukese, noh, üsna nii nagu enne oli. Museaalse mõistena kujutab restaureerimine kunstiteose…

„Ants Laikmaa. Vigala ja Capri“ eksponeeritavate tööde ettevalmistamine konserveerimisosakonnas

On ajalooline käibetõde, et pastellmaal saab alguse Rosalba Carriera sõidust Pariisi 1720.a., aga sellegipoolest on joonistustel, mis on koloreeritud kriitidega pikk ja esiletõstmist vääriv ajalugu, minnes tagasi vähemalt 15. saj. lõppu. Pastell (pastello, pasta) viitab ilmselgelt itaalia päritolule. Impressionistidele oli näiteks pastell kiire ja käepärane võimalus, jäädvustada looduse ja tunnete hetke efektset värvipaketti. Pastell on lõputute vahetoonide ja varjunditega värviline pulber, kataloogis üle 1650 erineva tooni. Ja tema värvide erksus ning intensiivsus ei tuhmu aegade jooksul kuigivõrd.