Konservaatorite ajaveeb | Blog

Paberalusel õlimaalide konserveerimine. Praktilisi lahendusi Eesti Kunstimuuseumi maalikogust pärinevate Ado Vabbe teoste näitel.

Margit Pajupuu. Eesti Kunstimuuseum, paberalusel kunstiteoste konservaator margit.pajupuu@ekm.ee Kärt Lend, MA. Rahvusarhiiv, konservaator kartlend1905@gmail.com     Alljärgnev kirjutis on täienduseks Renovatumi artiklile „Paberalusel õlimaalide konserveerimine. Mõtisklusi ja praktilisi lahendusi Ado Vabbe teoste näitel“, kus käsitletakse põhjalikumalt kuue Vabbe teose erinevaid konserveerimismeetodeid. https://renovatum.ee/autor/paberalusel-olimaalide-konserveerimine-motisklusi-ja-praktilisi-lahendusi-ado-vabbe-teoste   M 4806 Ado Vabbe „Maastik“ Iseloomustus: Paksemat sorti ligniinivaba Räpina paber. Teose…

Lennuk inspireerib!

L e n n u k Nikolai Triik (1884–1940) 1910 Tempera, pastell, grafiitpliiats, hõbe- ja pronksvärv; paber, alusraam. 73,8 × 137,0 cm Kunstiteadlane E. Pihlak on kirjutanud: „Triigi suurteoseks rahvamuistendeid elustavate tööde hulgas on kolmikmaal „Lennuk”. Algul kandis ta pealkirja “Kalevipoja Põhjasõit” ja oli kavandatud kolmeosalisena. 1. osa – Ärasõit. 2. osa – tsentrumis Sädemete…

Palju õnne, 100-aastane Eesti Vabariik!

Palju õnne meile kõigile!   Tervitustega Kumust EKM-i konservaatorid

Pärgamendil pastellmaali „Tütarlaps koeraga“ konserveerimine

Merily Paomets Paberalusel kunstiteoste konservaator Mikkeli muuseumi 20. aastapäeva tähistamiseks loodud kollektsionääri tuba meenutab tänaste muuseumieksponaatide privaatset mõõdet ja aega, kui nende esemete kodu oli erakollektsionäär Johannes Mikkeli (1907–2006) nõukogudeaegses 3-toalises tüüpkorteris Tallinnas.  Just selle näituse jaoks konserveeriti ovaalne pastellmaal pärgamendil „Tütarlaps koeraga“, 484 mm x 400 mm (Mi 177). Ei juhtu just tihti, et…

Amsterdami Ülikooli professori Sanneke Stigteri töötuba

Eesti Kunstimuuseum, Eesti Kunstiakadeemia ja Amsterdami Ülikool viisid läbi põneva koostööprojekti, mille käigus tutvuti lähemalt kunstnik Merike Estna ning tema loominguga. Nimelt oli harukordne võimalus kutsuda loenguid pidama Amsterdami Ülikooli konserveerimise ja restaureerimise osakonna professor Sanneke Stigter, kes on kaasaegse kunsti konserveerimise maailmas üks mainekamaid figuure ning kes kaitses äsja ka oma doktoritöö kontseptuaalse kunsti konserveerimise…

Eesti Kunstimuuseumi gemmi-, mündi- ja plaketijäljendite üleandmine Tartu Ülikooli kunstimuuseumile

22. juulil 2016. aastal toimub Eesti Kunstimuuseumi Kadrioru kunstimuuseumi pisiplastikakogusse kuuluvate gemmi-, mündi- ja plaketijäljendite üleandmine Tartu Ülikooli kunstimuuseumile. Eesti muuseumide kogude ülevaatamise ja korrastamise raames otsustas Eesti Kunstimuuseumi Kadrioru kunstimuuseum anda muuseumi pisiplastikakogusse kuuluvad kolm gemmi-, mündi- ja plaketijäljendite kollektsiooni (kokku 2696 jäljendit) üle Tartu Ülikooli kunstimuuseumile. Enam kui kuuskümmend aastat Eesti Kunstimuuseumis olnud…

“Japanese Paper Conservation techniques using the Karibari drying board“ in KUMU

Last April 19th & 20th, the Art on Paper conservator Ms. Namiko Tagawa gave the workshop “Japanese Paper Conservation techniques using the Karibari drying board“ in KUMU, to which I was delighted to attend along with an amazing group of paper conservators from the National Archives of Estonia and the Art Museum of Estonia, both organising entities. Since the emergence in the early 80’s of the use of the traditional Japanese techniques and tools for the mounting and work on paper and silk based works in the field of Paper Conservation, these have been taking greater prominence throughout the time. Nowadays, such techniques are used for the treatment of not only Japanese but also Western paper-based works, which may explain why it is imperative for any major European institution dealing with paper conservation to be in close touch with them. Therefore, and given that there are two karibari in the KUMU Conservation Department but we lacked of the technique to use them, we decided to contact the Japanese paper conservator Ms. Namiko Tagawa last September, with the aim for her to kindly come and give a workshop on Japanese techniques related to the use of the karibari. From the very first moment, Ms. Tagawa was greatly committed to and excited about the project, always supportive, which encouraged us and helped enormously to carry out the idea.

Müncheni Manuela

My name is Manuela Hörmann. I am a conservation student from the Technical University of Munich (TUM) in Germany. There I have specialized in the field of Conservation of Paintings and Polychrome Sculptures. As part of my studies and to gain some more practical experience I’ve been working in the Conservation Department of Polychrome Sculpture…

In memoriam: HELJE VERNOMASING

Helje Vernomasing 2.X 1956 – 5.III 2016 On lahkunud Eesti Kunstimuuseumi maalirestauraator Helje Vernomasing. Ta sündis Harjumaal, Kernu vallas, Ruila külas veskimöldri tütrena. Vanemad rajasid peatselt kodu Sauele. Põhikooli lõpetas H.Vernomasing Nõmmel, keskhariduse omandas Gustav Adolfi gümnaasiumis, mille lõpetamise järel töötas kolm aastat Ruilas kooliõpetajana. Kutse omandas ta V. A. Serovi nimelises kunstikolledžis Peterburis, kuhu…

Antwerpeni Astrid

Oma tööd konserveerimisosakonnas tutvustab praktikant Astrid Marie Decruyenaere.