fbpx

Otsing

Avaldatud 30.11.2021 | 14.07

Belgiast saabunud välisnäitused lõppesid edukalt

Vaade näituselt "Meeletu Dymphna järele". Foto. Stanislav Stepaško

Mõlema Belgiast, The Phoebus Foundation erafondist saabunud välisnäituse periood oli edukas ning mõlemat näitust külastas hulgaliselt kunstihuvilisi. Kadrioru kunstimuuseumis avatud olnud näitust “Memlingist Rubensini. Flandria kuldne ajastu” külastas kokku üle 35 000 inimese, mis on koroonapiiranguid ja olusid arvestades hea tulemus. Niguliste muuseumi näitust “Meeletu Dymphna järele” külastas näituseperioodil kokku umbes 11 500 inimest.

Näituste viimasel nädalal väisas Kadrioru kunstimuuseumi ca 1600 ning Niguliste muuseumi ca 900 külastajat. Ka näitused kokku võtnud publikuprogrammidest – loengutest ja ekskursioonidest  – võttis osa arvukalt kunstisõpru.

Näitusel “Memlingist Rubensini. Flandria kuldne ajastu” eksponeeriti teiste seas Euroopa kunsti suurmeistrite Peter Paul Rubensi, Hans Memlingi ja Anthony van Dycki loomingut. Tegu on seni kõige suurejoonelisema Madalmaade kunsti näitusega, mis Eestisse jõudnud ning mis võimaldas eri alateemade kaudu heita valgust nii tolle aja kunstile kui ka ühiskonnale.

Niguliste muuseumis äsja suletud näitus “Meeletu Dymphna järele” tõi vaatajate ette erilise väljapaneku ja rääkis Iiri printsessi Dymphna kurvast eluloost, avades 500aastase teose äsja lõppenud konserveerimistööde tulemused ja uued avastused. Näituse keskmes oli hiliskeskaegne kaheksast maalitahvlist koosnev altariretaabel, mis kujutab Iiri printsessi, neitsist märterpühaku Dymphna elu ja kannatuslugu. Erilise pildiprogrammi ja põneva ajalooga teose maalis 16. sajandi alguses Goossen Van der Weyden.