Alguses oli käpik
Muuseumitund tutvustab kunsti kogumise ja kunstimuuseumi kollektsiooni kujunemise lugu. Eesti Kunstimuuseum on oma ajaloo jooksul näinud nii paremaid kui ka halvemaid aegu. Heidame pilgu minevikku, et paremini mõista kogude iseloomu ja mitmekesisust, kunsti soetamise võimalusi ja ebaõnnestumisi. Milline kunst üldse väärib kogumist? Kuidas koguti kunsti rahututel ja poliitiliselt keerukatel aegadel?
Otsime vastust küsimusele, milline võiks olla kõige hinnalisem kunstiteos, ning uurime, kuidas täiendavad kunstimuuseumi kujunemise lugu muusika ja kirjandus. Kehastume kunstikogujateks, et ühiselt arutleda, milliseid teoseid võiks muuseumi kollektsiooni lisada. Tund lõppeb teadmisi kinnistava loovtööga.
Märksõnad: rahvakunst, Eesti kunsti suurkujud, allikakriitilisus, materjal, filiaalid, kogud, kunsti evakueerimine, tulmeraamat, ajajoon, museaal, muuseum
Muuseumitund lõimib ajalugu, kirjandust ja kunstiõpetust.
Galerii
Muuseumitunnis osalenud õpilane:
- mõistab kogumise keerukust muuseumi kujunemisel;
- rakendab loovat ja kriitilist mõtlemist kunsti eristamisel mittekunstist;
- tunneb ära seosed kunsti, kirjanduse ja muusika vahel ning oskab neid ka ise luua;
- on grupitöö käigus andnud ja saanud konstruktiivset tagasisidet.
Muuseumitund toetab riikliku õppekava üldpädevusi, eriti järgmisi oskusi:
- väärtustada ajalugu, kunsti ja loomingut ning kujundada ilumeelt;
- seostada omandatud teadmisi varemõpituga;
- kasutada erinevaid õpistrateegiaid ja õpitut erinevates olukordades ja probleeme lahendades;
- ennast selgelt ja asjakohaselt väljendada ning oma seisukohti esitada ja põhjendada.
Muuseumitund kestab 90 minutit.
Tundi saab tellida eesti ja vene keeles.
Ettepanekud eel- ja järeltegevusteks
Enne muuseumitundi
- Vali üks järgmistest kunstnikest ning tutvu tema eluloo ja loominguga: August Weizenberg, Amandus Adamson, Nikolai Triik, Johann Köler, Ants Laikmaa.
Pärast muuseumitundi
- Esitle kaaslastele oma teadmisi kunstniku kohta. Too õppekäigu põhjal välja kunstniku panus muuseumi kujunemisse.
Loo ise kunstiteos, kombineerides enda ideid uuritud kunstniku loominguga.