E-tund „Neitsi Maarja. Naine, ema, kuninganna“
Põhikooli III kooliastme e-kunstitunnis on fookuses teose narratiivsus. Tund tutvustab kristliku maailma kõige tuntuma naise, neitsi Maarja lugu läbi Eesti ja Liivimaa keskaegsete kunstiteoste.
Tunnis selgitatakse, millised lood ja sündmused on teada neitsi Maarja elust, mis on tema sümboliteks ja kuidas Maarjat on kujutatud erinevatel kunstiteostel. Tund sisaldab mitmeid interaktiivseid ülesandeid, sealhulgas narratiivse kunstiteose loomise võimalust, keskaegse käsikirja eeskujul oma sugupuu joonistamist ja Maarja ja Kristuslapse erinevate kujutamisviiside võrdlemist. Materjalid põhinevad näitusel „Neitsi Maarja. Naine, ema, kuninganna“ ja sobivad käsitlemiseks ajaloo-, kirjanduse- ja kunstitunnis.
Märksõnad: keskaja kunst ja kultuur, Neitsi Maarja, neitsi Maarja erinevad rollid läbi elu, piiblilood, pühak, neitsi Maarja sümboolika, narratiivsus, digitaalne kollaaž.
Selles tunnis õpilane:
- saab teadmisi keskaja kunsti ja kultuuri kohta,
- saab teadmisi neitsi Maarja elu ja tema sümbolite kohta,
- uurib ja võrdleb neitsi Maarja kujutamist erinevates kunstiteostes,
- uurib ühte narratiivset kunstiteost, kasutades suunavaid abiküsimusi,
- osaleb neitsi Maarja viktoriinis,
- loob narratiivse digitaalse kollaaži, milles mõtestab lahti oma ema erinevad rollid.
Soovitus:
- E-tunni materjalidele lisaks soovitame neitsi Maarja näitusest inspireeritud loovtööd „Lillemotiividega memoriini kaardid“.
Õppematerjali läbimiseks tuleks varuda 3 akadeemilist tundi.
Tund on tasuta kasutamiseks.
Tunni materjalid on eesti keeles.
Galerii














Seotud sündmused

Muuseumitunni eesmärk on vanema kunsti tundmaõppimine lindude ja loomade kujutamise vahendusel

Muuseumitunni eesmärk on tutvustada Niguliste kõige haruldasemaid kunstiteoseid ja kirikuhoone ehitusloo olulisemaid etappe, seostades neid Tallinna linna ajalooga.

Õppematerjal tutvustab põhikooli III astme ja gümnaasiumiõpilastele barokkarhitektuuri ja selle ühte muljetavaldavaimat näidet, Kadrioru lossi.

E-tund „Fantastiline graafika“ tutvustab II kooliastme õpilastele graafikakunsti Vello Vinna loomingu abil. Tund sisaldab nii loomingulisi ülesandeid kui ka viktoriine.

E-tund „Eneseloomine“ suunab põhikooli III astme ja gümnaasiumiõpilasi Eesti naiskunstnike kujunemislugu uurides mõtlema enda isiksuse kujunemisele ning ühiskonna mõjudele selles protsessis.

E-kunstitund „Ideaalmaailma loomine“ põhineb Olev Subbi loomingule ja keskendub värvide meeleolule ning seeläbi värvusõpetuse põhimõtete selgitamisele alatest põhikooli II astmest.
Seotud sündmused

Muuseumitunni eesmärk on vanema kunsti tundmaõppimine lindude ja loomade kujutamise vahendusel

Muuseumitunni eesmärk on tutvustada Niguliste kõige haruldasemaid kunstiteoseid ja kirikuhoone ehitusloo olulisemaid etappe, seostades neid Tallinna linna ajalooga.

Õppematerjal tutvustab põhikooli III astme ja gümnaasiumiõpilastele barokkarhitektuuri ja selle ühte muljetavaldavaimat näidet, Kadrioru lossi.

E-tund „Fantastiline graafika“ tutvustab II kooliastme õpilastele graafikakunsti Vello Vinna loomingu abil. Tund sisaldab nii loomingulisi ülesandeid kui ka viktoriine.

E-tund „Eneseloomine“ suunab põhikooli III astme ja gümnaasiumiõpilasi Eesti naiskunstnike kujunemislugu uurides mõtlema enda isiksuse kujunemisele ning ühiskonna mõjudele selles protsessis.

E-kunstitund „Ideaalmaailma loomine“ põhineb Olev Subbi loomingule ja keskendub värvide meeleolule ning seeläbi värvusõpetuse põhimõtete selgitamisele alatest põhikooli II astmest.