Eero Epneri tuur näitusel „Kuidas kadus Tartu. Hilda Kamdroni traumatsüklid“
Kumu 4. korruse projektiruumis on alates 14. novembrist avatud uus näitus „Kuidas kadus Tartu. Hilda Kamdroni traumatsüklid“. Näitusel toimub samal õhtul kuraatorituur, mida juhib kunstiteadlane ja dramaturg Eero Epner. Tutvustatakse Hilda Kamdroni (1900‒1972) kunstnikuelu ja avatakse teemasid tema loomingus, millest on säilinud vähe.
Projektiruumi näitus laiendab nõukogude perioodi kunsti püsinäitust „Konfliktid ja kohandumised“, tuues esile nii sõja hävituslikkuse kui ka moodsa elu pealetungi ees seisva inimese sügava kurbuse ja nõutuse.
Hilda Kamdron sündis Pärnumaal Läti piiri ääres. 1922. aastal astus ta Pallase kunstikooli, kuid tema meisterlikult täpsed akvarellmaalid ei leidnud laiemat tunnustust. Pärast 1930. aastat keskendus ta entsüklopeediliste jooniste loomisele Tartu ülikooli meditsiiniteaduskonna, aga ka Eesti Rahva Muuseumi, kirjastuste ja ajakirjade jaoks, kujutades näiteks rahvarõivaid, rakke, katkiseid lõualuid ja suitsusaunu. Pärast teist maailmasõda kannatas ta poliitilise tagakiusamise all ning esines vaid üksikutel amatööride kunstinäitustel. Eraklikuna vaesuses elanud Hilda Kamdron hävitas suure osa oma loomingust tulekahjus. Ta ise suri peaaegu unustatuna.
Tartu Linnamuuseumi kollektsiooni kuulub paarsada Kamdroni joonistust, mis kujutavad Tartu hävitamist teises maailmasõjas ja modernistliku Annelinna elamurajooni rajamisel teele jäänud aguli kokkulükkamist. Neid kaht suurt traumat dokumenteerib Kamdron süstemaatiliselt oma joonistustes, kus segunevad kurbus, viha ja pettumine.