Otsing

Keskaja radadel Püsinäitusel

Niguliste muuseum
Hind osalejale
7 €
II kooliaste
III kooliaste
Muuseumitund

Keskaja radadel

Muuseumitunni eesmärk on tutvustada õpilastele keskaja linnaelaniku elu ja ühiskonda läbi kunsti ning ajaloo. Muuseumitund “Keskaja radadel” võimaldab II – III kooliastme õpilastel saada rollimängu toel aktiivselt osa kesk- ja varauusajast läbi kunsti.

Mängulise tunni jooksul kehastume ise linnakodanikeks – kaupmeesteks, käsitöölisteks ja vaimulikeks. Üheskoos uurime, kiriku ja kirikukunsti rolli tollase inimese elus. Selgitame kunstiteoste sümboolikat, tõlgendame atribuute, ning mõtestame, millist rolli mängisid kiriku altarimaalid, skulptuurid ja üldine interjöör keskaja ühiskonnas. Muuseumitunni jooksul saavad õpilased aktiivselt süveneda oma kehastatava keskaja linnakodaniku rolli ja tema igapäevaelu väljakutsetesse. Tunnis toimuvate tegevuste tulemusel saab õpilane tervikliku ja isikupärase ülevaate keskaegse inimese elust ning maailmakäsitlusest.

Märksõnad: rollimäng, kesk- ja varauusaeg, kunstipärand, maailmakäsitlus

Muuseumitunni läbimisel õpilane:

  • tunneb keskaegse linna tähtsamaid linnakodanike seisusi;
  • mõistab kirikukunsti ja –arhitektuuri eripära ning nende mõju vaatajale;
  • kirjeldab keskaegseid kunstiteoseid ja nende sümboolikat lihtsas keeles;
  • arutleb, kuidas keskaja linnakodaniku elu erineb tänapäevast ja põhjendab oma arvamust;
  • loob enda ettekujutuse keskaegsest kaupmehest/käsitöölisest/vaimulikust ning tema motiividest.

Muuseumitund toetab põhikooli riiklikku õppekava üldpädevustest:

  • suutlikkust tajuda ja väärtustada oma seotust teiste inimestega, loodusega, oma ja teiste maade ning rahvaste kultuuripärandiga;

Muuseumitund kestab 90 minutit.

Ideid eel- ja järeltegevusteks

Enne muuseumitundi

  • Käega katsutav keskaeg. Jalutage enne Nigulistesse jõudmist Tallinna vanalinnas. Peatuge ja vaadake Suurgildi maja (Pikk tn 17), Raekoja platsi (Raekoja plats 1) ning Peppersacki maja (Vana turg 6), et liikuda Tallinna keskaja radadel.
  • Kuulake Niguliste muuseumi taskuhäälingu saadet „Pühakute sari (2). Keskaegne kunstikeskus Lübeck”

Pärast muuseumitundi

  • Järelmõtisklus. Õpilased joonistavad või kirjeldavad enda kehastatud linnaelanikku. Vasta küsimustele: Kes ma olin keskaegses kirikus? Mida ma kirikus nägin? Mis oli minu jaoks kõige olulisem asi seal? Kuidas mõjutas kirikukunst minu elu?