Kadrioru kunstimuuseum. Millest kõik alguse sai? Kadi Polli
Vestlus muuseumi esimese direktori Kadi Polliga käsitleb näituste ja rahvusvahelise koostöö rolli väliskunstile pühendunud muuseumi töös.
Kadrioru kunstimuuseumi näitusepoliitikast, kogude uurimisest ja rahvusvahelisest koostööst vestleme muuseumi esimese direktori Kadi Polliga, kes juhtis muuseumi kuni aastani 2012, kujundas näitusepoliitika olulisemad suunad ja põhimõtted ning oli ise ka kuue näituse (kaas)kuraator, mille seas olid ka esimesed suuremad rahvusvahelised näitused: blockbuster’iks kujunenud Albrecht Düreri näitus aastal 2004 ja „Šveitsi muusa Angelica Kauffmann“ 2005. aastal.
2000. aasta juulis avati Kadrioru lossis Eesti Kunstimuuseumi uus filiaal – Väliskunstimuuseum, mis oli Eesti esimene kaasaegne kunstimuuseum koos keerulise elektroonilise valve, automaatse kliimasüsteemi ja kaasaegse muuseumivalgusega. Uus muuseum pälvis esimesel aastal erakordselt suurt tähelepanu, imetleti avaraid heledaid ruume ja korda tehtud Euroopa ja Vene kunstnike teoseid. Kuid kohe kerkis ka uute näituste küsimus – millised teemad esile tõsta, kuidas korraldada väliskunsti näitusi olukorras, kui kohalikud kogud on üsna piiratud, ning milline roll on näitustel muuseumi kuvandi kujunemisel ja publikuhuvi hoidmisel?
Eesti Kunstimuuseumi aastakaardiga osalemine tasuta.