Näitusel kohtuvad Tallinna Kannatusaltar ja Püha hõimkonna altariretaabel Bollnäsist, Rootsist. Mõlemad teosed on seotud Michel Sittowi Tallinna töökojaga. Väljapanek avab nende lood ja tähendused ning tõstab fookusesse Sittowi tegevuse kodulinnas ja Tallinna kui hiliskeskaegse kunstikeskuse.
Eesti kollektsionääride seas paistab erandliku foto- ja kunstikoguga silma Viljandis elav Ameerika Ühendriikidest pärit kultuuriloolane R. Paul Firnhaber. Näitus tutvustab üht osa sellest kogust: Honoré Daumier’ karikatuure.
Kirgliku reisi- ja meremehena on Tiit Pruuli kogu keskmes klassikaline meremaal ning inimese ja mere kohtumisest kõnelevad motiivid. Näitus teeb läbilõike meremaalist Eestis 19. sajandi lõpust kuni tänapäevani. Pruuli kogu jõuab suurema avalikkuse ette esimest korda.
Näitus püüab kunsti abil nihestada kultuuri ja looduse vahelisi piire, kaasates nüüdiskunstnikke ja muuseumi kogude teoseid, mis räägivad kaasa liigirikkuse, sõltuvussuhete, ökoärevuse ja jätkusuutlikkuse teemadel.
Soome modernismis põimuvad dekoratiivsed värviotsingud ekspressiivse maalilaadiga. Näitusel on väljas tuntud Soome modernistide teosed Eesti Kunstimuuseumi ja Soome muuseumide kogudest ja erakollektsioonidest.
Urve Küttneri (1941) isikunäitus heidab pilgu kunstniku loomingulistele otsingutele rohkem kui viie aastakümne jooksul. Küttner on silmapaistvalt laia ampluaaga metallikunstnik, kes on tegelnud eri valdkondade, materjalide ja tehnikatega.
Näitusel on eksponeeritud Leili Muuga, Enn Põldroosi, Olga Terri, Olav Marani ja teiste Eesti autorite metsa- ja loodusmaastikud koos 20. sajandi loomaskulptuuridega.