Töötubadesse registreerimise lingid leiate vastava töötoa tutvustuse juurest.
Toimumise päeval saab töötubadega liituda üksnes kohtade olemasolul.
Tartu Ülikooli muuseum
Kuidas teha (halba) teadust?
III kooliaste (7.–9. klass)
Gümnaasium (10.–12. klass)
Tartu Ülikooli muuseumi töötoas tutvutakse tunniga „Kuidas teha halba teadust?“, mis on suunatud eeskätt põhikooli lõpuastme ja gümnaasiumiastme õpilastele. Tutvustuse raames selgitatakse teadusliku lähenemise põhimõtteid, teadustöö põhietappe ja teaduseetika printsiipe. Tutvutakse muuseumitunnis kasutatavate videomaterjalidega ja osaletakse rühmaaruteludes.
Märksõnad: uurimistöö alused, teaduslik mõtlemine, teaduseetika
Loe lisaks: Muuseumitunni „Kuidas teha (halba) teadust?“ tutvustus
Rahvusarhiiv
Käärilõiked ehk siluetikunst
Lasteaed
I kooliaste (1.–3. klass)
II kooliaste (4.–6. klass)
III kooliaste (7.–9. klass)
Gümnaasium (10.–12. klass)
Rahvusarhiivi käärilõigete ehk siluetikunsti töötoas saab valmistada Eestis tegutsenud baltisaksa kunstniku Eveline von Maydelli stiilis käärilõikeid. Rahvusarhiivis säilitatakse rikkalikku Eveline von Maydelli arhiivifondi, kust leiab peale dokumentide ja fotode ka tema loodud kunstiteoseid. Eveline von Maydell portreteeris oma terava skalpelli abil eeskätt jõukaid perekondi idülliliselt aega veetmas, nii kauneid daame ja galantseid härrasmehi, õnnelikke lapsi ja lemmikloomi kui ka tuntud poliitikuid ning kultuuri- ja seltskonnategelasi. Eveline oskas oma meisterlikult lõigatud siluettidel suurepäraselt tabada portreteeritavate isiksuse ainukordsust. Tule proovi Eveline eeskujul kätt Sinagi!
Märksõnad: Rahvusarhiiv, käärilõiked, siluetikunst, käsitöö, kunst
Loe lisaks: Rahvusarhiivi arhiivitundidest
Vabamu
Sõja temaatika Vabamu muuseumitundides
Gümnaasium (10.–12. klass)
Vabamu töötoas arutletakse erinevate võimaluste üle, kuidas rääkida õpilastega sõja teemadel. Praktiliste ülesannetena katsetatakse aktiivõppe meetodeid, mida kasutatakse muuseumitundides „Sõja mõju üksikisikule“ ja „Vabaduse kaitsel – kodanikuühiskond Vene-Ukraina sõjas“. Arutatakse ja analüüsitakse ka üksikisiku valikuid sõjaseisukorras.
Märksõnad: sõda, okupatsioon, keerulised teemad, II maailmasõda, Vene-Ukraina sõda
Loe lisaks Vabamu hariduslikest programmidest
Tallinna Linnamuuseum
Kõik tunded on lubatud (Lastemuuseum Miiamilla)
Lasteaed
I kooliaste (1.–3. klass)
Tallinna Linnamuuseumi töötoas tutvustatakse kuuest muuseumitunnist koosnevat sarja, kus igal korral on fookuses üks põhitunne. Läbi aktiivtegevuste katsetatakse, kus tunded meie kehas paiknevad ja kuidas neid väljendame. Muuseumitundide sari aitab paremini mõista oma tundeid, neid väljendada ja nendega toime tulla.
Märksõnad: põhitunded, tundetarkus, rollimäng, mina ja tervis, inimeseõpetus
Loe lisaks muuseumitunnist „Kõik tunded on lubatud“
Eesti Tarbekunsti- ja Disainimuuseum
Köitetund – geomeetria
Lasteaed
I kooliaste (1.–3. klass)
Eesti Tarbekunsti- ja Disainimuuseumi töötoas tutvutakse uue materjalipõhise muuseumitunniga, mis on suunatud lasteaedadele ja põhikooli I astmele. Osalejad saavad lähemalt teada köitekunsti geomeetria teemalisest tunnist. Vaadatakse erinevaid köiteid ja tunnimaterjale ning igaühel valmib loovtööna leporelloköites märkmik.
Märksõnad: köitekunst, köitmine, geomeetria
Mikkeli muuseum
Muinasjututundide töötuba
Lasteaed
I kooliaste (1.–3. klass)
Mikkeli muuseumi töötoas esitletakse lühidalt püsinäituse muuseumitunde „Saksa muinasjutt“, „Taani muinasjutt“, „Hollandi muinasjutt“, „Itaalia muinasjutt“ ja „Hiina muinasjutt”. Tehakse tutvust muinasjututundide mänguliste ülesannetega: näiteks tantsitakse itaaliapärast tarantellat ja meisterdatakse paberist kaunis hiinapärane fööniks.
Märksõnad: maakaart, portselan, fajanss, maastikumaal, meremaal, animalistika, graafika, põhivärvid, rahvapärimus, leiutised, commedia dell’arte
Loe lisaks muuseumitundidest Mikkeli muuseumis
Eesti Ajaloomuuseum
Oma või võõras? Mitmerahvuseline Eesti
Gümnaasium (10.–12. klass)
Töötoas tutvustatakse Eesti Ajaloomuuseumi uut Maarjamäe lossi ajutist näitust ja haridusprogrammi „Oma või võõras? Mitmerahvuseline Eesti“, mis on suunanud gümnasistidele ning sobib ideaalselt täiendama nii ajaloo- kui ka ühiskonnaõpetuse tundi. Programmi jooksul saavad õpilased arutleda, reflekteerida ja luua seoseid tänapäevaga. Töötoas tehakse läbi mõned interaktiivsed tegevused, mis programmi tulevad – lahendatakse mõistekaarti ning tutvutakse mänguliselt erinevate rahvuste kultuuriga.
Märksõnad: mitmerahvuselisus, ideoloogia, kultuurautonoomia, vähemusrahvus, rahvuskuuluvus, rahvusriik, Eesti Vabariik
Loe lisaks näituse „Oma või võõras? Mitmerahvuseline Eesti“ tutvustust