Töötubadesse registreerimise lingid leiate vastava töötoa tutvustuse juurest.
Toimumise päeval saab töötubadega liituda üksnes kohtade olemasolul.
Eesti Rahva Muuseum
Kuidas taltsutada plastmassi?
III kooliaste (7.–9. klass)
Gümnaasium (10.–12. klass)
Eesti Rahva Muuseumi töötoas tutvutakse erinevate plastmasside ja nende saamismeetoditega ning saadakse ülevaade materjali ajaloost. Õpitakse eristama erinevaid plastmassi liike ning uuritakse nende kasutamise ja hoidmise viise. Samuti käsitletakse plastmassi rolli ülemaailmses reostuskriisis ja arutatakse, miks on oluline kasutada neid materjale teadlikumalt.
Märksõnad: materjalid, plastmass, keskkond, toote elutsükkel, taaskasutus, ringmajandus
Loe lisaks muuseumitunnist „Kuidas taltsutada plastmassi?
Tervisemuuseum
Pilguheit tervisemuuseumi õppetegevustesse
Lasteaed
I kooliaste (1.–3. klass)
II kooliaste (4.–6. klass)
III kooliaste (7.–9. klass)
Gümnaasium (10.–12. klass)
Tervisemuuseumi töötoas antakse õpetajatele ülevaate muuseumitundides kasutatavatest metoodikatest ja aktiivõppe vahenditest eri vanuseastmetele. Demonstreeritakse esmaabi tunnis kasutatavaid vahendeid, näiteks elustamismannekeene ja AED-masinat. Tutvustatakse teisteski tundis kasutatavaid mängulisi elemente, rolli- ja metafoorikaarte, seedeelundkonnaga põlle jpm.
Märksõnad: esmaabi, seksuaalsus, murdeiga, seedeelundkond, tervislik toitumine, unetervis, unehügieen, vaegnägijad
Loe lisaks Tervisemuuseumi muuseumitundidest
Vabamu
Noorte Vabamu kohtumiste sari ja online-kursuste keskkond (vene keeles)
III kooliaste (7.–9. klass)
Gümnaasium (10.–12. klass)
На семинаре мы познакомим учителей с нашей новой возможностью организовать для своего класса в Вабаму бесплатные встречи с вдохновляющими людьми, которые помогут дополнить учебную программу и разнообразить школьные будни. Мы также покажем, как наша недавно разработанная онлайн-платформа НоВа сможет помочь учителям организовывать уроки и как молодые люди смогут накапливать мотивирующие учебные значки, проходя наши мини-курсы в удобное для них время и в удобном для них темпе.
Märksõnad: Музейное образование, онлайн платформа, курс обществознания и государственной обороны, Вдохновляющие встречи и мероприятия, учебные материалы
Loe lisaks platvormist NoVa
Eesti Arhitektuurimuuseum
Soolalaost Rotermanni kvartalisse
II kooliaste (4.–6. klass)
III kooliaste (7.–9. klass)
Töötoas tutvustame värskelt valminud Eesti Arhitektuurimuuseumi tegelusvihikut „Jalutuskäik Soolalaost Rotermanni kvartalisse“, mille autor on Gled-Airiin Saarso, mõisakoolide tegelusvihikute jpt autor, muuseumiõpetaja, pedagoog ja koolijuht. Kohapeal saadakse ülevaate tegelusvihiku sisust ning tehakse praktikas valitud ülesandeid läbi, võttes appi ka arhitektuurselt väga huvitava ja olulise KUMU hoone. Tegelusvihik sobib hästi koolitundidesse – teemasid on ajaloo, matemaatika ja kunstiõpetuse tunnist, aga ka loodusainetest. Vihik sobib hästi teiste ainete lõimimiseks ka liikumistundides.
Märksõnad: Arhitektuurimuuseum, Rotermanni soolaladu, Rotermannid, arhitektuur, mõõtmine, joonestamine, ajalugu, perekonnalugu, vaatenurk, sool, ehitusmaterjalid, loodusvarad, kaubateed, pärandi hoidmine, muinsuskaitse, loodusteadused, kunst, reaalained
Loe lisaks Eesti Arhitektuurimuuseumi haridusprogrammidest
Nukuteatrimuuseum
Sõnast objektini
III kooliaste (7.–9. klass)
Gümnaasium (10.–12. klass)
Kuidas saab ühest kirjalikust tekstist visuaalne sõnadeta lavastus? Nukuteatrimuuseumi dramaturgia töötoas „Sõnast objektini“ dramatiseeritakse kirjandusteksti visuaalteatrile kohaselt – sõnadeta ja kehaliselt. Uuritakse visuaalteatri erinevust sõnateatrist ning õpitakse teatrinukkude asemel animeerima hoopis objekte.
Töötuba avab osalejatele ukse visuaalteatrisse, aitab mõtestada selle eripära ja mõista dramaturgia olulisust visuaalteatris. Dramaturgia töötoas keskendutakse teksti tõlkimisele ühest väljendusvormist teise, kus loo jutustavad sõnade asemel kehaline liikumine ja objektid.
Märksõnad: dramaturgia, visuaalteater, objektiteater, lavastus, etüüd
Loe lisaks Nukuteatrimuuseumi haridusprogrammidest
Adamson-Ericu muuseum
Vaimne tasakaal ja abstraktsed kompositsioonid
II kooliaste (4.–6. klass)
III kooliaste (7.–9. klass)
Gümnaasium (10.–12. klass)
Adamson-Ericu muuseumi töötoas teeme lühiülevaate nüüdiskunstinäitusega „Tasakaalus(t väljas). Näitus märkamisest ja meelerahust“ kaasnevast haridusprogrammist, mis loodud koostöös vaimse tervise portaaliga peaasi.ee. Töötuba keskendub aga tulevale näitusele „Kaja Kärner. Sõprus ja aeg“. Läbi mõningate võtmesõnade tutvutakse näitusele loodud muuseumitundide sisuga. Ühiselt tehakse läbi vaimset tasakaalu ja abstraktset kunsti siduv loovtegevus.
Märksõnad: Kaja Kärner, abstraktne kunst, olustikumaal, koloriit, mitteametlik kunst, Tartu kunstnike sõpruskond, vaimne tasakaal, heaolu, märkamine.
Loe lisaks näituse „Tasakaalus(t väljas). Näitus märkamisest ja meelerahust“ tutvustust