fbpx

Otsing

Töötoad 14.15–14.45

Töötubadesse registreerimise lingid leiate vastava töötoa tutvustuse juurest.
Toimumise päeval saab töötubadega liituda üksnes kohtade olemasolul.

Muuseumihariduse infopäev 2024 „Tasakaalus“

Eesti Rahva Muuseum

Kuidas taltsutada plastmassi?

III kooliaste (7.–9. klass)
Gümnaasium (10.–12. klass)

""

Eesti Rahva Muuseumi töötoas tutvutakse erinevate plastmasside ja nende saamismeetoditega ning saadakse ülevaade materjali ajaloost. Õpitakse eristama erinevaid plastmassi liike ning uuritakse nende kasutamise ja hoidmise viise. Samuti käsitletakse plastmassi rolli ülemaailmses reostuskriisis ja arutatakse, miks on oluline kasutada neid materjale teadlikumalt.

Märksõnad: materjalid, plastmass, keskkond, toote elutsükkel, taaskasutus, ringmajandus

Loe lisaks muuseumitunnist „Kuidas taltsutada plastmassi?

Registreeri töötuppa

 

Tervisemuuseum

Pilguheit tervisemuuseumi õppetegevustesse

Lasteaed
I kooliaste (1.–3. klass)
II kooliaste (4.–6. klass)
III kooliaste (7.–9. klass)
Gümnaasium (10.–12. klass)

""

Tervisemuuseumi töötoas antakse õpetajatele ülevaate muuseumitundides kasutatavatest metoodikatest ja aktiivõppe vahenditest eri vanuseastmetele. Demonstreeritakse esmaabi tunnis kasutatavaid vahendeid, näiteks elustamismannekeene ja AED-masinat. Tutvustatakse teisteski tundis kasutatavaid mängulisi elemente, rolli- ja metafoorikaarte, seedeelundkonnaga põlle jpm.

Märksõnad: esmaabi, seksuaalsus, murdeiga, seedeelundkond, tervislik toitumine, unetervis, unehügieen, vaegnägijad

Loe lisaks Tervisemuuseumi muuseumitundidest

Registreeri töötuppa

 

Vabamu

Noorte Vabamu kohtumiste sari ja online-kursuste keskkond (vene keeles)

III kooliaste (7.–9. klass)
Gümnaasium (10.–12. klass)

На семинаре мы познакомим учителей с нашей новой возможностью организовать для своего класса в Вабаму бесплатные встречи с вдохновляющими людьми, которые помогут дополнить учебную программу и разнообразить школьные будни. Мы также покажем, как наша недавно разработанная онлайн-платформа НоВа сможет помочь учителям организовывать уроки и как молодые люди смогут накапливать мотивирующие учебные значки, проходя наши мини-курсы в удобное для них время и в удобном для них темпе.

Märksõnad: Музейное образование, онлайн платформа, курс обществознания и государственной обороны, Вдохновляющие встречи и мероприятия, учебные материалы

Loe lisaks platvormist NoVa

Registreeri töötuppa

Eesti Arhitektuurimuuseum

Soolalaost Rotermanni kvartalisse

II kooliaste (4.–6. klass)
III kooliaste (7.–9. klass)

""

Töötoas tutvustame värskelt valminud Eesti Arhitektuurimuuseumi tegelusvihikut „Jalutuskäik Soolalaost Rotermanni kvartalisse“, mille autor on Gled-Airiin Saarso, mõisakoolide tegelusvihikute jpt autor, muuseumiõpetaja, pedagoog ja koolijuht. Kohapeal saadakse ülevaate tegelusvihiku sisust ning tehakse praktikas valitud ülesandeid läbi, võttes appi ka arhitektuurselt väga huvitava ja olulise KUMU hoone. Tegelusvihik sobib hästi koolitundidesse – teemasid on ajaloo, matemaatika ja kunstiõpetuse tunnist, aga ka loodusainetest. Vihik sobib hästi teiste ainete lõimimiseks ka liikumistundides.

Märksõnad: Arhitektuurimuuseum, Rotermanni soolaladu, Rotermannid, arhitektuur, mõõtmine, joonestamine, ajalugu, perekonnalugu, vaatenurk, sool, ehitusmaterjalid, loodusvarad, kaubateed, pärandi hoidmine, muinsuskaitse, loodusteadused, kunst, reaalained

Loe lisaks Eesti Arhitektuurimuuseumi haridusprogrammidest

Registreeri töötuppa

 

Nukuteatrimuuseum

Sõnast objektini

III kooliaste (7.–9. klass)
Gümnaasium (10.–12. klass)

""

Kuidas saab ühest kirjalikust tekstist visuaalne sõnadeta lavastus? Nukuteatrimuuseumi dramaturgia töötoas „Sõnast objektini“ dramatiseeritakse kirjandusteksti visuaalteatrile kohaselt – sõnadeta ja kehaliselt. Uuritakse visuaalteatri erinevust sõnateatrist ning õpitakse teatrinukkude asemel animeerima hoopis objekte.
Töötuba avab osalejatele ukse visuaalteatrisse, aitab mõtestada selle eripära ja mõista dramaturgia olulisust visuaalteatris. Dramaturgia töötoas keskendutakse teksti tõlkimisele ühest väljendusvormist teise, kus loo jutustavad sõnade asemel kehaline liikumine ja objektid.

Märksõnad: dramaturgia, visuaalteater, objektiteater, lavastus, etüüd

Loe lisaks Nukuteatrimuuseumi haridusprogrammidest

Registreeri töötuppa

 

Adamson-Ericu muuseum

Vaimne tasakaal ja abstraktsed kompositsioonid

II kooliaste (4.–6. klass)
III kooliaste (7.–9. klass)
Gümnaasium (10.–12. klass)

""

Adamson-Ericu muuseumi töötoas teeme lühiülevaate nüüdiskunstinäitusega „Tasakaalus(t väljas). Näitus märkamisest ja meelerahust“ kaasnevast haridusprogrammist, mis loodud koostöös vaimse tervise portaaliga peaasi.ee. Töötuba keskendub aga tulevale näitusele „Kaja Kärner. Sõprus ja aeg“. Läbi mõningate võtmesõnade tutvutakse näitusele loodud muuseumitundide sisuga. Ühiselt tehakse läbi vaimset tasakaalu ja abstraktset kunsti siduv loovtegevus.

Märksõnad: Kaja Kärner, abstraktne kunst, olustikumaal, koloriit, mitteametlik kunst, Tartu kunstnike sõpruskond, vaimne tasakaal, heaolu, märkamine.

Loe lisaks näituse „Tasakaalus(t väljas). Näitus märkamisest ja meelerahust“ tutvustust

Registreeri töötuppa