fbpx

Otsing

Töötoad 15.00–15.30

Töötubadesse registreerimise lingid leiate vastava töötoa tutvustuse juurest.
Toimumise päeval saab töötubadega liituda üksnes kohtade olemasolul.

Muuseumihariduse infopäev 2024 „Tasakaalus“

Eesti Meremuuseum

Allveearheoloogia: praht või pärand?

I kooliaste (1.–3. klass)
II kooliaste (4.–6. klass)
III kooliaste (7.–9. klass)
Gümnaasium (10.–12. klass)

""

Eesti Meremuuseumi töötoas tutvutakse sügisest pakutava ajalooteemalise Lennusadama muuseumitunniga „Allveearheoloogia: praht või pärand“. Uuritakse lähemalt allveearheoloogide põnevat tööd, töövõtteid ja -vahendeid. Osalejad saavad astuda mõtteliselt allveearheoloogi või tuukri kingadesse ja rakendada oma käsi ning mõttejõudu erinevatele kooliastmetele mõeldud tegevustes.

Märksõnad: ajalugu, aeg, ajaloolised allikad, arheoloogia, laevavrakid, veealune pärand, ametid/karjäär, käed külge

Registreeri töötuppa

 

Tartu Ülikooli loodusmuuseum ja botaanikaaed

Maavarad meie igapäevaelus

III kooliaste (7.–9. klass)
Gümnaasium (10.–12. klass)

Tartu Ülikooli loodusmuuseumi töötoas antakse lühendatud ülevaade õppeprogrammist „Maavarad meie igapäevaelus“. Tutvutakse maavarade, nende omadustega ja kasutamisega seotud komplekssete probleemidega – varud, kaevandamine, keskkonnaprobleemid, taaskasutus. Programm seostab teadmisi geoloogia, keemia, keskkonnakaitse ja majanduse alal.

Märksõnad: maavarad, varud, majandusgeograafia, põlevkivi, tarbekaubad, taaskasutus, keemia, majandus, keskkonnaprobleemid

Loe lisaks õppeprogrammi „Maavarad meie igapäevaelus“ tutvustust

Registreeri töötuppa

 

Eesti Loodusmuuseum

Sammalhabe (vene keeles)

Lasteaed
I kooliaste (1.–3. klass)

""

В ходе этой встречи мы поговорим о новых учебных программах Эстонского музея природы, затроним тему перехода на эстонский язык в музейных уроках и, конечно, будет практическая часть. Программа „Моховая борода“ о маленьких растениях-мхах, и о тех, с кем их можно перепутать. Хоть тема кажется на первый взгляд не очень популярной, на самом деле она очень интересна для детей дошкольного возраста.

Märksõnad: мхи, учебные программы Эстонского музея природы

Registreeri töötuppa

 

Tallinna Linnamuuseum

Kiek in de Kök kindlustustemuuseumi töötuba „Kaitstud linn“

Lasteaed
I kooliaste (1.–3. klass)
II kooliaste (4.–6. klass)
III kooliaste (7.–9. klass)

""

Tallinn on ajaloos ainuke Eesti linn, mida vaenuväed jõuga ei vallutanud ega purustanud. Kes olid aga need vaprad sõjamehed, kes linna kaitsesid ning kuidas nende välimus ja varustus ajas muutus? Tallinna Linnamuuseumi töötoas tehakse tutvust Kiek in de Köki kindlustustemuuseumi muuseumitunniga „Kaitstud linn“, milles tutvutakse võimsa hansalinna kaitseajalooga ning töötoas kinnistatakse teadmisi, meisterdades erineva ajastu sõjamehi.

Märksõnad: Kiek in de Kök, Tallinna kaitse, piiramine, linnamüür, suurtükitorn, muldkindlustus, tulirelvad, suurtükid, sõjamehed, Tallinna ajalugu

Loe lisaks Kiek in de Köki kindlustustemuuseumi muuseumitundidest

Registreeri töötuppa

 

Tartu Mänguasjamuuseum

Mustriline maailm

I kooliaste (1.–3. klass)
II kooliaste (4.–6. klass)

Sukeldutakse märkama mustreid meie ümber, nii nähtavaid kui ka nähtamatuid – mõtte- ja käitumismustreid. Tartu Mänguasjamuuseumi töötoas arutletakse lühidalt neid mõtteid, kuid rõhk asetatakse oma igapäevaelu mustri paberile joonistamisele ning mõttemustreid lahti kangutavale mängule. Töötoas tutvutakse mänguasjamuuseumi uue tundide sarjaga, milles iga tund keskendub eri mustriliigile: nähtavad mustrid, mõttemustrid ja käitumismustrid.

Märksõnad: loovus, kunst, abstraktne mõtlemine, mustrite märkamine igapäevaelus, mäng, kastist välja

Registreeri töötuppa

 

Kadrioru kunstimuuseum

Muuseumi köögipool – käpikust Kölerini

II kooliaste (4.–6. klass)

""

Miks muuseume vaja on? Mis on museaal? Mida teeb kuraator? Millest on kunstiteosed tehtud? Mida museaalid kardavad? Nendele ja mitmetele teistele küsimustele otsitakse vastuseid Kadrioru kunstimuuseumi töötoas läbi loovate ülesannete, mille käigus saab aimu ka Eesti Kunstimuuseumi kollektsiooni kujunemisloost.

Märksõnad: muuseumi ülesanded, museaal, kultuuripärand, vanavara, materjalid

Loe lisaks Kadrioru kunstimuuseumi muuseumitundidest

Registreeri töötuppa

 

Kumu kunstimuuseum

Näituse ringkäik avatud südamega

III kooliaste (7.–9. klass)
Gümnaasium (10.–12. klass)

""

Töötuba tutvustab lühidalt Kumu kunstimuuseumi näitust „Jevgeni Zolotko. Aadama saladus“ ning annab ülevaate näitusega kaasneva muuseumitunni „Näituse ringkäik avatud südamega“ fookusest, eesmärkidest, meetoditest ja tegevustest. Tehakse näitusel koos läbi nüüdiskunsti vaatamise harjutus, milles tõlgendaja lähtub enda maailmast ning ei vaja eelnevaid teadmisi kunsti kohta. Kasutatakse teostest tulenevaid märksõnu oma aruteludes ning luuakse seoseid vaimse tervise teemadega. Lisaks tutvustatakse võimalust osaleda muuseumitunnis koos Peaasi.ee vaimse tervise töötoaga.

Märksõnad: nüüdiskunst, kunstiteoste tõlgendamine, vaimne tervis, ruumiinstallatsioon, video, jutustus, uskumine, töö ja armastus, elu ja surm, kaduvus, kontakt iseenda ja ümbitseva maailmaga, lootus

Loe lisaks näitusest „Jevgeni Zolotko. Aadama saladus“

Registreeri töötuppa