fbpx

Otsing

Avaldatud 13.07.2020 | 10.08

Kunstnik Adamson-Ericu loomingust saab osa NUMU nutimängude vahendusel

Adamson-Eric. Vaibakavand „Suwi 7“. 1937. Segatehnika
Adamson-Eric. Vaibakavand „Suwi 7“. 1937. Segatehnika

Adamson-Ericu muuseumi püsiekspositsiooniga tutvumist elavdavad liitreaalsusel, videodel ja põnevatel ülesannetel põhinevad NUMU nutimängud. Kui sel talvel olid NUMU nutimängud kasutusel  Soomes, Järvenpää muuseumis Adamson-Ericu loomingu näitusel ning eriolukorrale järgneval perioodil neid kasutada ei saanud, siis nüüd on mängud uuendatud kujul taas huvilistele Adamson-Ericu muuseumis kasutamiseks.

NUMU nutirakenduses on kaks Adamson-Ericu muuseumi mängu: üks lastele, teine noortele ja täiskasvanutele. Äpi vahendusel juhendab mängijaid kunstnik Adamson-Ericu alter ego Hugo, kes ühtlasi tutvustab ka kunstniku elu ja loomingut. Kogupere- ja lastemängus „Päikese tagasitoomine” tuleb salapärasest Öökapist valla päästa luku taha jäänud kullakera. Mäng annab lastele võimaluse teha lähemalt tutvust kunstniku mitme teosega, arendab tähelepanuvõimet, ülesannetest ja tekstist arusaamist ning nõuab mängijailt keskendumisvõimet.

Täiskasvanutele ja noortele mõeldud ringkäigul „Rõõm poliitika kiuste” saab ülevaate sellest, kuidas mõjutasid 20. sajandi esimese poole poliitilised olud Adamson-Ericu elukäiku. Nutirakenduses ärkavad ellu kunstniku teosed ja neist inspireerituna tutvustab Hugo seiku kolme riigikorra ajal – Vene tsaaririigis, Eesti Vabariigis ja Nõukogude Liidus – elanud ja töötanud kunstnikust.

Nutimänge saab mängida ainult muuseumis kohapeal. Selleks tuleb nutitelefoni või tahvelarvutisse laadida NUMU nutirakendus ning valida sealt Eesti Kunstimuuseumi mängud. Tahvelarvutid on olemas ka muuseumis kohapeal.

Rohkem infot Adamson-Ericu muuseumi kodulehel.