fbpx

Otsing

Avatud töötoad. Kella 15.00–15.30

Töötubadesse registreerimise lingid leiate vastava töötoa tutvustuse juurest.
Toimumise päeval saab töötubadega liituda üksnes kohtade olemasolul.

Infopäeva töötubade ajakava
Muuseum   Töötoa nimi
  Sihtrühm   Asukoht Registreerimislink
Eesti Rahva Muuseum Kuidas töötab arheoloog? II kooliaste (4.–6. klass)
III kooliaste (7.–9. klass)
Gümnaasium (10.–12. klass)
Hariduskeskuse auditoorium Osalen
Eesti Spordi- ja Olümpiamuuseum Terves kehas terve vaib! I kooliaste (1.–3. klass)
II kooliaste (4.–6. klass)
III kooliaste (7.–9. klass)
Hariduskeskuse üldateljee Osalen
Kumu kunstimuuseum Рабочая комната по сухой игле «Нежные линии» (vene keeles) III kooliaste (7.–9. klass)
Gümnaasium (10.–12. klass)
Hariduskeskuse graafikaruum Osalen
Tallinna Linnamuuseum Elamuslik sissevaade Lastemuuseum Miiamilla ja Kalamaja muuseumitundidesse Lasteaed
I kooliaste (1.–3. klass)
II kooliaste (4.–6. klass)
III kooliaste (7.–9. klass)
Hariduskeskuse keraamikaruum Osalen
Kadrioru kunstimuuseum Kust tuleb prügi ja kuhu kaob liigirikkus I kooliaste (1.–3. klass)
II kooliaste (4.–6. klass)
III kooliaste (7.–9. klass)
Gümnaasium (10.–12. klass)
3. korrus, A-tiib, Puri Osalen

Kuidas töötab arheoloog?

II kooliaste (4.–6. klass)
III kooliaste (7.–9. klass)
Gümnaasium (10.–12. klass)

Arheoloogia uurib inimeste eluolu kõige selle kaudu, mida läbi aegade on valmistatud ja kasutatud, kuid seejärel kas ära visatud, ära kaotatud või ära peidetud. Eesti Rahva Muuseumi töötoas uurime, milliseid teadmisi mineviku kohta pakuvad ainelised allikad alates potikildudest kuni inimluudeni. Samuti kõneleme sellest, millised teised teadusharud aitavad meil neid teadmisi saada ning miks peaks ajaloo tundmine üleüldse kellelegi vajalik olema. Töötuba viib läbi Anti Lillak.

Märksõnad: arheoloogia, ajalugu, uurimismeetodid, erinevate erialade lõimumine

Loe lisaks
Anti Lillakult koos paljude teiste autoritega ilmunud piltajalugu

Terves kehas terve vaib!

I kooliaste (1.–3. klass)

II kooliaste (4.–6. klass)

III kooliaste (7.–9. klass)

Eesti Spordi- ja Olümpiamuuseumi töötoa eesmärk on põnevatel viisidel testida oma sportlikke võimeid ning arutleda selle üle, mis motiveerib või takistab liikumisharjumuste tekkimist. Nii nagu liikumine ise, toob ka meie tund kaasa head vaibid ehk positiivsed tunded!

Märksõnad: liikumisaasta, sport, interaktiivsus

Рабочая комната по сухой игле «Нежные линии» (vene keeles)

III kooliaste (7.–9. klass)
Gümnaasium (10.–12. klass)

В рабочей комнате KUMU будет представлена творческое задание в технике сухой иглы, сопровождающие музейный урок на выставке «Через черное ущелье твоих глаз». Мы кратко расскажем о графических художницах, представленных на выставке, и их творчестве в контексте развития эстонского искусства в 1960-е годы. У каждого участника будет возможность поэкспериментировать с техникой сухой иглы. В качестве альтернативы металлической пластине мы будем использовать пластик, более мягкий и прозрачный материал. Результатом мастер-класса станет готовая печатная пластина.

Märksõnad: графика, сухая игла, женщины графики, эстонское искусство 1960–80-е гг

Loe lisaks
näituse „Läbi su silmaterade musta kuru“ tutvustus

Elamuslik sissevaade Lastemuuseum Miiamilla ja Kalamaja muuseumitundidesse

Lasteaed
I kooliaste (1.–3. klass)
II kooliaste (4.–6. klass)
III kooliaste (7.–9. klass)

Töötoas antakse eesti keeles ülevaate Lastemuuseumi Miiamilla ja Kalamaja muuseumi muuseumitundidest algaval kooliaastal.
Lastemuuseum Miiamilla maja muutumisega on seotud uus muuseumitundide sari „Kõik tunded on lubatud“. Tutvustame ka koostöös Lastekaitse Liidu programmiga „Kiusamisest vabaks“ valminud muuseumitundi „Sõbrasamm“, kus õpime väikeste sammudega, kuidas olla hea ja hooliv sõber.

Sissevaated Kalamaja muuseumi põnevatesse muuseumitundidesse:

  • III kooliastmele Kalamajas „Tööstuslik pööre Tallinnas: elektrimootoritest ja puuvillast“,
  • II kooliastmele ekskursioon „Kalamaja linnaloomastiku tuur“,
  • I kooliastmele ja lasteaiale mänguline õuemuuseumitund „Kalamaja lastetuur“.

Märksõnad: tundetarkus, põhitunded, kiusamisest vabaks meetodid, rollimäng, aktiivõpe, kogemusõpe, õuesõpe, linnaruum, puitasum, vana aja mängud, Kalamaja ajalugu, Tallinna tööstusajalugu, linnastumine ja elu Tallinna eeslinnas  

Kust tuleb prügi ja kuhu kaob liigirikkus

I kooliaste (1.–3. klass)
II kooliaste (4.–6. klass)
III kooliaste (7.–9. klass)
Gümnaasium (10.–12. klass)
Kollaaž teostest: Johann Elias Ridinger. Kaks hirve. 1768. Eesti Kunstimuuseum; Johann Elias Ridinger. Hirv. U 1740. Eesti Kunstimuuseum; Elo-Reet Järv. Roheline pesa. 1989. Eesti Kunstnike Liit

Kadrioru kunstimuuseumi töötoas valmistame kasutatud kilest meduusi ning tutvustame lühidalt 15. septembril avanevat näitust „Kohanemise kunst“, andes ülevaate näitusele kavandatavatest muuseumitundidest kõikidele vanuseastmetele. Töötuba on inspireeritud Kristina Õlleki teosest „Feeling With the Water Jelly“, mis põhineb kunstniku isiklikul vaatlusel ja uurimusel inimtegevuse mõjust mereökoloogiale, sh meduuside populatsiooni laienemisele.

Märksõnad: ökokunst, kohanemine, jätkusuutlikkus, liigirikkus, elus ja eluta, looduslik ja tehislik, loodusvarad, tarbimine, taaskasutus, inimese suhe loodusega, vana ja uue kunsti dialoog

Loe lisaks
näituse „Kohanemise kunst“ tutvustus