Töötubadesse registreerimise lingid leiate vastava töötoa tutvustuse juurest.
Toimumise päeval saab töötubadega liituda üksnes kohtade olemasolul.
Muuseum | Töötoa nimi |
Sihtrühm | Asukoht | Registreerimislink | |||
Eesti Tarbekunsti- ja Disainimuuseum | Teine võimalus | III kooliaste (7.–9. klass) | Hariduskeskuse üldateljee | Osalen | |||
Niguliste muuseum | Taimede vägi | I kooliaste (1.–3. klass) II kooliaste (4.–6. klass) |
Hariduskeskuse graafikaruum | Osalen | |||
Tallinna Linnamuuseum | Huvitavat Tallinna linnaelumuuseumist (eesti ja vene keeles) | I kooliaste (1.–3. klass) II kooliaste (4.–6. klass) |
Hariduskeskuse keraamikaruum | Osalen | |||
Tartu Mänguasjamuuseum | Liikuvad pildid Tartu Mänguasjamuuseumis | II kooliaste (4.–6. klass) | VIP-ruum | Osalen | |||
Kadrioru kunstimuuseum | Kust tuleb prügi ja kuhu kaob liigirikkus (vene keeles) | I kooliaste (1.–3. klass) II kooliaste (4.–6. klass) III kooliaste (7.–9. klass) Gümnaasium (10.–12. klass) |
3. korrus, A-tiib, Puri | Osalen | |||
Eesti Meremuuseum | Keelega merele (LAK-õpe) | I kooliaste (1.–3. klass) II kooliaste (4.–6. klass) |
5. korruse näitusesaali ees | Osalen |
Teine võimalus
AI on lühikese ajaga meie igapäevaelus endale olulise koha võtnud. Temaga saab suhelda ja kõige muu kõrval võib ta ka sekunditega luua kunstiteoseid. Seekord aga juhatavad AI teosed meid Eesti kunstnike loomingu juurde, et neilt inspiratsiooni koguda. Eesti Tarbekunsti- ja Disainimuuseumi töötoas sünnib värviline iseliimuv lapp, millega saab hiljem paigata või muuta põnevamaks riideeseme või koti, mis on jäänud kappi seisma ja mis vajaks teist võimalust. Tegevusi saadab vestlus ringdisaini olemusest ja näide konkreetsest ETDM-i näitusel olevast lahendusest.
Töötuba on kombinatsioon muuseumi pakutavast tekstiilikunsti eriprogrammist ja muuseumitunnist „Teine võimalus“, et anda uue nurga alt ülevaade mõlema kohta.
Märksõnad: tekstiilikunst, ringdisain, jätkusuutlikkus, vastutustundlik tarbija
Loe lisaks
Eesti Tarbekunsti- ja Disainimuuseumi haridusprogrammide kohta
Taimede vägi
Niguliste muuseumi töötoas tutvustatakse taimede rolli kesk- ja uusaegses sakraalkunstis, lähtudes näitusest „Sittow Põhjas? Altariretaablid kahekõnes“ ja muuseumi püsiekspositsioonist. Soovijad saavad meisterdada ruumilise taimepildi.
Töötuba sobib hästi põhikooli loodusainete ja kunstiõpetajatele.
Märksõnad: keskaeg, loodus ja inimene, loodus ja kunst, taimed kui sümbolid, taimed kui ravimid, kunstiajalugu
Loe lisaks
näituse „Michel Sittow Põhjas? Altariretaablid kahekõnes“ tutvustust
Huvitavat Tallinna linnaelumuuseumist (eesti ja vene keeles)
Vene keeles tutvustame 5. klassile suunatud ajaloo kui õppeaine sissejuhatamiseks mõeldud muuseumitundi „Ajalugu avastamas“: mida jutustavad esemed meie ümber, kuidas töötavad ajaloolased ja arheoloogid, tutvume ajalooallikatega, uurime vanu esemeid ning kuidas neid säilitatakse.
Eesti keeles tutvustame muuseumitundi „Kaasaskantav kodu“, mis pakub Keskaegse kaupmehemaja ajaloolisele õhustikule tuginedes rohkelt võimalusi ka ajas lähemal oleva põnevaks avastamiseks ning sellega dialoogi astumiseks. Muuseumis eksponeeritud näituse „Igapäevased kaaslased. Käekotid 1900–1950“ juurde loodud haridusprogramm „Kaasaskantav kodu“ vaatleb selle kaasaegse inimese jaoks nii vajaliku aksessuaari kujunemislugu.
Märksõnad: muuseum, arheoloogia, ajalooallikas, museaal, säilitamine, ajalugu, keskaeg, kaupmehed, kaupmehemaja
Liikuvad pildid Tartu Mänguasjamuuseumis
Tartu mänguasjamuuseumis leiab nii väike kui suur üles oma mängulise külje. Tule avastama! Töötoas tutvume selliste vanade mänguasjadega, millega saab pilte liikuma panna.
Seejärel tutvume tänapäevaste käepäraste animeerimise vahenditega ja loome koos liikuvaid pilte. Töövahendiks on nutitelefon.
Töötoas tutvustame Tartu muuseumide külastamise pakette, mida on hea kasutada huvitavate klassiekskursioonide korraldamiseks.
Märksõnad: mäng pole ainult väikestele, vanad mänguasjad, liikuvad pildid, loovtegevus nutitelefoniga, paketid klassiekskursioonideks
Loe lisaks
animapäev Tartu Mänguasjamuuseumis
Kust tuleb prügi ja kuhu kaob liigirikkus (vene keeles)
II kooliaste (4.–6. klass)
III kooliaste (7.–9. klass)
Gümnaasium (10.–12. klass)
Märksõnad: ökokunst, kohanemine, jätkusuutlikkus, liigirikkus, elus ja eluta, looduslik ja tehislik, loodusvarad, tarbimine, taaskasutus, inimese suhe loodusega, vana ja uue kunsti dialoog
Loe lisaks
Keelega merele (LAK-õpe)
LAK-õpe ja venekeelsete koolide eesti õppekeelele üleminek on aktuaalne ja põletav teema ka muuseumidele. Tutvustatakse Eesti Meremuuseumi pakutavaid LAK-õppe vormis haridusprogramme, mil moel ning kuidas saavad õpetajad muuseumipoolset toetust ja kaasa aidata tulemuslikule koostööle. Eestikeelne töötuba.
Märksõnad: LAK-õpe, merelised teemad ja keeleõpe, muuseum kui autentne keskkond, eksponaadid, väikerühmad