fbpx

Otsing

Avatud töötoad. Kella 15.45–16.15

Töötubadesse registreerimise lingid leiate vastava töötoa tutvustuse juurest.
Toimumise päeval saab töötubadega liituda üksnes kohtade olemasolul.

Infopäeva töötubade ajakava
Muuseum   Töötoa nimi
  Sihtrühm   Asukoht Registreerimislink
Eesti Tarbekunsti- ja Disainimuuseum Teine võimalus III kooliaste (7.–9. klass)
Hariduskeskuse üldateljee Osalen
Niguliste muuseum Taimede vägi I kooliaste (1.–3. klass)
II kooliaste (4.–6. klass)
Hariduskeskuse graafikaruum Osalen
Tallinna Linnamuuseum Huvitavat Tallinna linnaelumuuseumist (eesti ja vene keeles) I kooliaste (1.–3. klass)
II kooliaste (4.–6. klass)
Hariduskeskuse keraamikaruum Osalen
Tartu Mänguasjamuuseum Liikuvad pildid Tartu Mänguasjamuuseumis II kooliaste (4.–6. klass) VIP-ruum Osalen
Kadrioru kunstimuuseum Kust tuleb prügi ja kuhu kaob liigirikkus (vene keeles) I kooliaste (1.–3. klass)
II kooliaste (4.–6. klass)
III kooliaste (7.–9. klass)
Gümnaasium (10.–12. klass)
3. korrus, A-tiib, Puri Osalen
Eesti Meremuuseum Keelega merele (LAK-õpe) I kooliaste (1.–3. klass)
II kooliaste (4.–6. klass)
5. korruse näitusesaali ees Osalen

Teine võimalus

III kooliaste (7.–9. klass)

AI on lühikese ajaga meie igapäevaelus endale olulise koha võtnud. Temaga saab suhelda ja kõige muu kõrval võib ta ka sekunditega luua kunstiteoseid. Seekord aga juhatavad AI teosed meid Eesti kunstnike loomingu juurde, et neilt inspiratsiooni koguda. Eesti Tarbekunsti- ja Disainimuuseumi töötoas sünnib värviline iseliimuv lapp, millega saab hiljem paigata või muuta põnevamaks riideeseme või koti, mis on jäänud kappi seisma ja mis vajaks teist võimalust. Tegevusi saadab vestlus ringdisaini olemusest ja näide konkreetsest ETDM-i näitusel olevast lahendusest.

 

Töötuba on kombinatsioon muuseumi pakutavast tekstiilikunsti eriprogrammist ja muuseumitunnist „Teine võimalus“, et anda uue nurga alt ülevaade mõlema kohta.

 

Märksõnad: tekstiilikunst, ringdisain, jätkusuutlikkus, vastutustundlik tarbija

 

Loe lisaks

Eesti Tarbekunsti- ja Disainimuuseumi haridusprogrammide kohta

Taimede vägi

I kooliaste (1.–3. klass)
II kooliaste (4.–6. klass)

Niguliste muuseumi töötoas tutvustatakse taimede rolli kesk- ja uusaegses sakraalkunstis, lähtudes näitusest „Sittow Põhjas? Altariretaablid kahekõnes“ ja muuseumi püsiekspositsioonist. Soovijad saavad meisterdada ruumilise taimepildi.

 

Töötuba sobib hästi põhikooli loodusainete ja kunstiõpetajatele.

 

Märksõnad: keskaeg, loodus ja inimene, loodus ja kunst, taimed kui sümbolid, taimed kui ravimid, kunstiajalugu

 

Loe lisaks

näituse „Michel Sittow Põhjas? Altariretaablid kahekõnes“ tutvustust

Huvitavat Tallinna linnaelumuuseumist (eesti ja vene keeles)

II kooliaste (4.–6. klass)
Tallinna linnamuuseumi selles töötoas saab ülevaate Linnaelumuuseumi muuseumitundidest, keskendudes nooremale külastajale.
Vene keeles tutvustame 5. klassile suunatud ajaloo kui õppeaine sissejuhatamiseks mõeldud muuseumitundi „Ajalugu avastamas“: mida jutustavad esemed meie ümber, kuidas töötavad ajaloolased ja arheoloogid, tutvume ajalooallikatega, uurime vanu esemeid ning kuidas neid säilitatakse.

Eesti keeles tutvustame muuseumitundi „Kaasaskantav kodu“, mis pakub Keskaegse kaupmehemaja ajaloolisele õhustikule tuginedes rohkelt võimalusi ka ajas lähemal oleva põnevaks avastamiseks ning sellega dialoogi astumiseks. Muuseumis eksponeeritud näituse „Igapäevased kaaslased. Käekotid 1900–1950“ juurde loodud haridusprogramm „Kaasaskantav kodu“ vaatleb selle kaasaegse inimese jaoks nii vajaliku aksessuaari kujunemislugu.

 

Märksõnad: muuseum, arheoloogia, ajalooallikas, museaal, säilitamine, ajalugu, keskaeg, kaupmehed, kaupmehemaja

Liikuvad pildid Tartu Mänguasjamuuseumis

II kooliaste (4.–6. klass)

Tartu mänguasjamuuseumis leiab nii väike kui suur üles oma mängulise külje. Tule avastama! Töötoas tutvume selliste vanade mänguasjadega, millega saab pilte liikuma panna.

 

Seejärel tutvume tänapäevaste käepäraste animeerimise vahenditega ja loome koos liikuvaid pilte. Töövahendiks on nutitelefon.

Töötoas tutvustame Tartu muuseumide külastamise pakette, mida on hea kasutada huvitavate klassiekskursioonide korraldamiseks.

 

Märksõnad: mäng pole ainult väikestele, vanad mänguasjad, liikuvad pildid, loovtegevus nutitelefoniga, paketid klassiekskursioonideks

 

Loe lisaks

animapäev Tartu Mänguasjamuuseumis

Kust tuleb prügi ja kuhu kaob liigirikkus (vene keeles)

I kooliaste (1.–3. klass)
II kooliaste (4.–6. klass)
III kooliaste (7.–9. klass)
Gümnaasium (10.–12. klass)
Kollaaž teostest: Johann Elias Ridinger. Kaks hirve. 1768. Eesti Kunstimuuseum; Johann Elias Ridinger. Hirv. U 1740. Eesti Kunstimuuseum; Elo-Reet Järv. Roheline pesa. 1989. Eesti Kunstnike Liit
Töötoas valmistame kasutatud kilest meduusi ning tutvustame lühidalt 15. septembril avanevat näitust „Kohanemise kunst“, andes ülevaate näitusele kavandatavatest Kadrioru kunstimuuseumi muuseumitundidest kõikidele vanuseastmetele. Töötuba on inspireeritud Kristina Õlleki teosest „Feeling With the Water Jelly“, mis põhineb kunstniku isiklikul vaatlusel ja uurimusel inimtegevuse mõjust mereökoloogiale, sh meduuside populatsiooni laienemisele.

Märksõnad: ökokunst, kohanemine, jätkusuutlikkus, liigirikkus, elus ja eluta, looduslik ja tehislik, loodusvarad, tarbimine, taaskasutus, inimese suhe loodusega, vana ja uue kunsti dialoog

 

Loe lisaks

näituse „Kohanemise kunst“ tutvustus

Keelega merele (LAK-õpe)

I kooliaste (1.–3. klass)
II kooliaste (4.–6. klass)

LAK-õpe ja venekeelsete koolide eesti õppekeelele üleminek on aktuaalne ja põletav teema ka muuseumidele. Tutvustatakse Eesti Meremuuseumi pakutavaid LAK-õppe vormis haridusprogramme, mil moel ning kuidas saavad õpetajad muuseumipoolset toetust ja kaasa aidata tulemuslikule koostööle. Eestikeelne töötuba. 

 

Märksõnad: LAK-õpe, merelised teemad ja keeleõpe, muuseum kui autentne keskkond, eksponaadid, väikerühmad