fbpx

Otsing

Avatud töötoad. Kella 14.15–14.40

Kõik avatud töötoad. Ajakava
Muuseum   Töötoa nimi
  Sihtrühm   Asukoht Registreerimislink
Kumu kunstimuuseum Uus muuseumitund „K nagu kunst. D nagu disain. K=D=K” Lasteaed
I kooliaste
4. korrus, A-tiib
Osalen
Eesti Ajaloomuuseum Tutvumistund ja villaku-viktoriin: Tere, armas Eesti rahvas! III kooliaste Hariduskeskuse auditoorium Osalen
Eesti Politseimuuseum Kriminalistika Lasteaed
I kooliaste
II kooliaste
III kooliaste
Gümnaasium
Hariduskeskuse üldateljee Osalen
Eesti Meremuuseum Asjade jutustamata lood II kooliaste 5. korruse näitusesaali ees Osalen
Kiek in de Köki kindlustustemuuseum Ehmatustooside töötuba ja näituse “Linnaloom. Lehm, lutikas ja lohe Tallinna ajaloos” muuseumitundide tutvustus Lasteaed
I kooliaste
II kooliaste
Hariduskeskuse graafikaruum Osalen
Eesti Tarbekunsti- ja Disainimuuseum Kunst tarbimiseks? I kooliaste
II kooliaste
III kooliaste
Hariduskeskuse keraamikaruum Osalen
Adamson-Ericu muuseum Moekad käekotid ja mõjukad materjalid (vene keeles) Lasteaed
I kooliaste
II kooliaste
III kooliaste
Gümnaasium
VIP-ruum Osalen

Uus muuseumitund „K nagu kunst. D nagu disain. K=D=K”

Lasteaed
I kooliaste (1.–3. klass)

Henn-Olavi Roode. Lilleturg. 1961. Eesti Kunstimuuseum

Kumu kunstimuuseumi töötoas saab ülevaate Kumu 4. korruse püsiekspositsiooni näitusel „Konfliktid ja kohandumised. Nõukogude aja Eesti kunst (1940–1991)uuest muuseumitunnist „K nagu kunst. D nagu disain. K=D=K”, mille sihtgrupiks on nooremad külastajad. Näitusesaalis proovitakse ka ise läbi tunnis kasutatavaid meetodeid, mis aitavad märgata teostes erinevaid materjale, esemelisust, keskkonda ja mängulisust. 

Märksõnad: hilisnõukogudeaegne Eesti kunst, kunsti ja disaini kokkupuutepunktid, popkunst, assamblaaž, geomeetria, trükigraafika, autoriplakat, erinevad materjalid, esemelisus, ruum, mängulisus, muuseumitunni meetodid näitusesaalis, loovtöö tutvustus, seosed õppekavaga. 

Loe lisaks
Tulevased näitused Kumu kunstimuuseumis

Tutvumistund ja villaku-viktoriin: Tere, armas Eesti rahvas!

III kooliaste (7.–9. klass) 

Eesti Ajaloomuuseumi tutvustustund õpetajatele rahvusliku ärkamisaja teemadel koos lõbusa villaku-viktoriini meetodi läbimänguga!

„Terre, armas eesti rahwas!“ – nii tervitas papa Jannsen oma esimeses ajalehes lugejaid, kes olid meie rahvusliku ärkamisaja põhilised eestvedajad, haritud vabad inimesed.
Töötoas läbitakse üheskoos hoogne viktoriin, teemad on kultuuriseltside algus, ajakirjandus, Kalevipoeg, laulupidu ja eesti keele areng 19. sajandil.
Tutvustatav muuseumitund, mis toimub Teatri- ja Muusikamuuseumis, sobib hästi näiteks 8. klassi ajalooõpetuse täienduseks, kus räägitakse seltsiliikumise ja rahvusliku kultuuri sünnist.

Märksõnad: rahvuslik ärkamine, ajakirjandus, laulupidu, rahvuslik teater, keele areng, Kalevipoeg

Kriminalistika

Lasteaed
I kooliaste (1.–3. klass)
II kooliaste (4.–6. klass)
III kooliaste (7.–9. klass)
Gümnaasium (10.–12. klass)

Eesti Politseimuuseumi töötoas otsitakse huvilistega vere jälgi, võetakse ja tuvastatakse sõrmejälgi, koostatakse fotorobotit. Näidatakse esemeid, mida on leitud kinnipeetavatelt. Huvilistele tutvumiseks lasujälgedega kuulivest. Kuidas lasujälgi võetakse, mis tüüpi need on jne. Tutvuda saab kriminalisti kohvi sisuga. Lisaks tutvustatakse lasteaia ja põhikooli vanustele lastele sobilikke väljasõiduprogramme.

Märksõnad: iga tegu jätab jälje, põnev kriminalistika, politseimuuseumi väliprogramm, kogupere teemapark Rakveres, kohtueelse uurimise labor

PDF Voldik

Asjade jutustamata lood

II kooliaste (4.–6. klass)

Foto: Eesti Meremuuseum

Esemed ja nende lood; inimesed, nende lood ja suhe esemetesse. Eesti Meremuuseumi töötoas pakutakse sissevaadet uue kavandatava ja koolidesse kohale mineva muuseum-kohvris-stiilis muuseumitunni metoodikasse. Töötoas paneme rõhku hands-on kogemustele füüsiliste objektidega tutvumisel kui vahetule õppimise ja teadmiste loomise viisile. Objektide käsitsemisel on võime stimuleerida mälu, võimaldada kriitilist mõtlemist, edendada ajaloolist empaatiat ja julgustada interaktiivsust.

Õpilasteni tuuakse replikad leidudest, mis ei ole püsiekspositsiooni jõudnud ja mille täielik lugu ootab veel jutustamist. Vaadeldakse, oletatakse, mõistatatakse ja luuakse lugusid esemete kohta, mille otstarvet või päritolu veel ei pruugi teadagi, kasutades selleks juhendajalt saadavaid vihjeid ning endi olemasolevaid valdkondlikke teadmisi ja kogemusi.

Märksõnad: esemed, leiud, tõlgendamine, loovus, ajalugu, arheoloogia, objektide käsitsemine, multisensoorne õpe

Ehmatustooside töötuba ja näituse „Linnaloom. Lehm, lutikas ja lohe Tallinna ajaloos“ muuseumitundide tutvustus

Lasteaed
I kooliaste (1.–3. klass)
II kooliaste (4.–6. klass)

Kiek in de Köki kindlustustemuuseumi näitus „Linnaloom. Lehm, lutikas ja lohe Tallinna ajaloos” viib meid keskaegsele linnatänavale, kus näeb koduloomade elukäiku seasulust peolauani. Torni keldrikorrusel on avatud metsikute ja taltsutamata loomade maailm.

Saame teada, kuidas nägi Tallinn välja 500 aastat tagasi, kui siin jooksid ringi sead, lehmad aeti hommikul linnast välja karjamaale ja autode asemel olid hobused.
Millised loomad on läbi aegade olnud linnaelanike nuhtluseks?
Mõistatame loomateemalisi vanasõnu, vaatame millised loomad on olulist rolli mänginud piiblilugudes ja milliseid müstilisi loomi peale lohede veel arvati olemas olevat.
Töötoa käigus saab meisterdada petlikult ilusa toosi, mille seest hüppab välja hirmus ja ehmatav linnaloom – kas julged ehmatustoosi avada?

Märksõnad: linnaloom, ehmatustoos, meisterdamine, ehmatav, naljakas

Kunst tarbimiseks?

I kooliaste (1.–3. klass)
II kooliaste (4.–6. klass)
III kooliaste (7.–9. klass)

Kunst tarbimiseks

Eesti Tarbekunsti- ja Disainimuuseumi töötoas teevad osalejad läbi põhilised muuseumitunni „Kunst tarbimiseks?“ etapid. Magnettahvlile luuakse üks unikaalne tass, seejärel mõeldakse erinevate teoste põhjal välja lugusid ja lõpuks tehakse endale üks ehe, mille juures kasutatakse kõiki materjale, millega on programmi jooksul tutvutud. Lisaks selgitatakse osalejatele, mis eristab erinevate kooliastmete tundi.

Märksõnad: tarbekunst, tekstiili-, naha-, klaasi-, ehtekunst ja keraamika, mustrid ja lood esemetel

Moekad käekotid ja mõjukad materjalid

Lasteaed
I kooliaste (1.–3. klass)
II kooliaste (4.–6. klass)
III kooliaste (7.–9. klass)
Gümnaasium (10.–12. klass)

Adamson-Ericu muuseumi töötoas antakse aimu uue näitusega „Alati moes. Käekottide 100 aastat“ kaasnevate muuseumitundide sisust ja tegevustest ning tutvustatakse lühidalt ka praeguse näituse „Mõjukas materjal. Disain ja uued tehnoloogiad“ tunde. Seega räägitakse nii moekunstist ja käekottide ajaloost kui ka kaasaegse disaini põnevatest materjalidest ja tehnoloogiatest. Töötoa lõpetab ühine tegevus, mis seob mõlemat näitust.

Märksõnad: materjali mõju ja omadused, disainmõtlemine, ringmajandus, uued tehnoloogiad, tootedisain, tarbekunsti ajalugu

Loe lisaks
Tulevased näitused Adamson-Ericu muuseumis
Näitus „Mõjukas materjal. Disain ja uued tehnoloogiad

Tunnusvisuaal: Sinine helmestega kott. 1920. aastad, Prantsusmaa; Pidulik kott. Roberta di Camerino. 1950. aastad, Itaalia; 3D découpage karp-kott. Anton Piek. 1950. aastad, Saksamaa; Klassikaline pidulik kott „Punased huuled“. Lulu Guinness. 1994, Itaalia; Roosa käekott. Roberta di Camerino. 1970. aastad, Itaalia.
Kõik kotid: erakogud, Itaalia. Fotod: Günther Fulterer