E-tund „Ackermann”
E-tund „Ackermann” sobib õpilastele alates 7. klassist, aga ka üliõpilastele ning kunstiajaloo huvilistele üle Eesti, kelle kodukihelkonna kirikus Christian Ackermanni loomingut leidub.
E-tund on jagatud kolmeks suureks põhiteemaks – maailmapilt, linnaelu, kultuuripärand –, mis algavad Ackermanni tutvustava rubriigiga Tea ning jätkuvad ülesannete osaga Mõtle, Arutle, Lahenda. Kõik kolm teemat lõppevad Loo osaga, mis aitavad õpitu loominguliselt ja õpilastele sobival viisil kokku võtta, kas individuaalselt või rühmatööna.
Maailmapildi teema selgitab kiriku ja kristliku moraali rolli varauusaegse inimese elus, annab ülevaate kirikuhoone sisustusest ning luteriusu õpetuse põhipunktidest. Linnaelu peatükk tutvustab varauusaegse Tallinna elukorraldust, linnaelanike suuremaid hirme ja muresid. Kultuuripärandi teema all tehakse tutvust õukondliku ja kodanliku barokk-kunsti erinevustega, muinsuskaitse tekke ning kultuuripärandi säilimise ja uurimise probleemidega. Iga põhiteema alapeatükk algab ajaloolise ülevaatega Christian Ackermanni elust ning jätkub mõtlemis-, arutlemis- ja lahendamisülesannetega. Kõik kolm teemat võetakse kokku loominguliste ülesannetega, millest igaüks saab valida just endale sobiva.
Kõik ülesanded on nummerdatud nii, et õpilasele saab soovi korral määrata lahendamiseks kindlad ülesanded. Enamik neist on enesekontrolli ülesanded.
Avatud vastusega ülesannete puhul saab õpilane vastused sisestada etteantud vormil ning alla laadida. Allalaetud faili saab esitada õpetajale kokku lepitud viisil.
Tund on tasuta kasutamiseks.
Kogu materjali läbimiseks tuleks varuda vähemalt 3 akadeemilist tundi, millele lisandub aeg LOO ülesannete täitmiseks.
Tunni materjalid on eesti keeles.
Seotud sündmused
Muuseumitunni eesmärk on vanema kunsti tundmaõppimine lindude ja loomade kujutamise vahendusel
Muuseumitunni eesmärk: tutvustada õpilastele lähemalt legende jõuluvana eelkäijast pühast Nikolausest
Muuseumitunni eesmärk on tutvustada Niguliste kõige haruldasemaid kunstiteoseid ja kirikuhoone ehitusloo olulisemaid etappe, seostades neid Tallinna linna ajalooga.
Õppematerjal tutvustab põhikooli III astme ja gümnaasiumiõpilastele barokkarhitektuuri ja selle ühte muljetavaldavaimat näidet, Kadrioru lossi.
E-tund „Fantastiline graafika“ tutvustab II kooliastme õpilastele graafikakunsti Vello Vinna loomingu abil. Tund sisaldab nii loomingulisi ülesandeid kui ka viktoriine.
E-tund „Eneseloomine“ suunab põhikooli III astme ja gümnaasiumiõpilasi Eesti naiskunstnike kujunemislugu uurides mõtlema enda isiksuse kujunemisele ning ühiskonna mõjudele selles protsessis.
E-kunstitund „Ideaalmaailma loomine“ põhineb Olev Subbi loomingule ja keskendub värvide meeleolule ning seeläbi värvusõpetuse põhimõtete selgitamisele alatest põhikooli II astmest.
Seotud sündmused
Muuseumitunni eesmärk on vanema kunsti tundmaõppimine lindude ja loomade kujutamise vahendusel
Muuseumitunni eesmärk: tutvustada õpilastele lähemalt legende jõuluvana eelkäijast pühast Nikolausest
Muuseumitunni eesmärk on tutvustada Niguliste kõige haruldasemaid kunstiteoseid ja kirikuhoone ehitusloo olulisemaid etappe, seostades neid Tallinna linna ajalooga.
Õppematerjal tutvustab põhikooli III astme ja gümnaasiumiõpilastele barokkarhitektuuri ja selle ühte muljetavaldavaimat näidet, Kadrioru lossi.
E-tund „Fantastiline graafika“ tutvustab II kooliastme õpilastele graafikakunsti Vello Vinna loomingu abil. Tund sisaldab nii loomingulisi ülesandeid kui ka viktoriine.
E-tund „Eneseloomine“ suunab põhikooli III astme ja gümnaasiumiõpilasi Eesti naiskunstnike kujunemislugu uurides mõtlema enda isiksuse kujunemisele ning ühiskonna mõjudele selles protsessis.
E-kunstitund „Ideaalmaailma loomine“ põhineb Olev Subbi loomingule ja keskendub värvide meeleolule ning seeläbi värvusõpetuse põhimõtete selgitamisele alatest põhikooli II astmest.