fbpx

Otsing

Ooperigala “Georg Ots 100” 12.09.2020 | 19.00

Kadrioru kunstimuuseum
monogrammiga kompositsioon Kadrioru lossi peasaalis
Monogrammiga kompositsioon Kadrioru lossi peasaalis
Kontsert
Publikuprogramm

Ooperigala “Georg Ots 100”

Olga Zaitseva (sopran), Alla Popova (sopran)
Aare Saal (bariton, RO Estonia), Heino Paalberg (bariton)
Piia Paemurru (klaver), kaastegev Pille Lill

Kavas muusika G. Otsa repertuaarist

2020. aastal kevadel möödus Eesti ühe armastatuima laulja Georg Otsa sünnist terve sajand. Erakordse häälega bariton tegi teatrilaval aastatel 1945-1955 üle seitsmekümne rolli. Estonia grand old man Arne Mikk on Georg Otsa iseloomustanud kui erakordselt loovat ja andekat muusikut, kellel oli imeline võime ka lihtsale šlaagrile anda kunstiline väärtus. Otsa esituses kõlasid võrdväärselt lummavalt nii tema tuntuim ooperiroll Deemon (Anton Rubinsteini ooperist „Deemon“) kui ka siiani igal jaaniõhtul eestlaste südametes helisev Raimond Valgre „Saaremaa valss“.

Olga Zaitseva omandas Eesti Muusika- ja Teatriakadeemias bakalaureusekraadi dots. Pille Lille ja prof. Jaakko Ryhäneni lauluklassis ja magistrikraadi Interpretatsioonipedagoogika erialal. Ta on täiendanud end prof. Ingrid Kremlingi, Elizabeth Wilke ja Yandwiga Rappé meistriklassides Poolas. O. Zaitseva on PLMF Vabariikliku Vokalistide Konkursi 2017 võitja, pälvinud I koha Peterburi konkursil „Laulul on naise nägu“ (2008), eriauhinna III ja VII rahvusvahelisel konkursil „Ooper, mägede hing“ Poolas (2008 ja 2012) ning võitnud kaks eripreemiat Vello Jürnale pühendatud II PLMF Vabariiklikul Vokalistide konkursil (2012). 2015. aastal pälvis Olga Zaitseva Eesti Teatriliidu Kristallkingakese auhinna – „noorele teatriinimesele esimeste märkimisväärsete lavatööde eest“ – Almirena (Händel „Rinaldo“) ja Giannetta (Donizetti “Armujook”) rollide eest Rahvusooperis Estonia. Lisaks kuuluvad tema ooperirollide hulka Donna, Merineitsi (Händel „Rinaldo“), II lilleneiu (Wagner „Parsifal“), karjuseneiu (Ravel „Laps ja nõidus“), Tebaldo (Verdi „Don Carlo“), Frasquita (Bizet „Carmen“), Sacerdotessa (Verdi „Aida“), Barbarina (Mozart “Figaro Pulm“). Kontsert-ettekandes on ta laulnud Kupava rolli (Rimski-Korsakov „The Snow Maiden“) ja sopranipartiid Fauré Reekviemis. O. Zaitseva töötab Rahvusooperis Estonia.

Alla Popova töötas juhtiva solistina teatris “Vanemuine” aastatel 2000-2012. Ta on lõpetanud G. Otsa nim. muusikakooli (õp. Mare Jõgeva-Põder) ja EMTA magistrantuuri (prof. Taru Valjakka ja Tamara Novitšenko). 1997 saavutas ta I preemia Tiit Kuusiku nim. konkursil. Täiendanud end maestro Lino Puglisi meistrikursusel Itaalias (2002) ja prof. Ingrid Kremlingi meistrikursusel Saksamaal (2007). Soolokontsertidega on esinenud Eestis, Norras, Soomes ja Poolas. Alla Popova repertuaari kuuluvad Tatjana (Tšaikovski “Jevgeni Onegin”), Mimi (Puccini “Boheem”), Amelia (Verdi “Maskiball”), Lisa (Bellini “La Sonnambula”), Cio-cio-san (Puccini “Madama Butterfly”), Violetta (Verdi “La Traviata”), Pamina (Mozart “Võluflööt”), Rosalinde (Strauss “Nahkhiir“), Gilda (Verdi “Rigoletto“) jt. Samuti on ta soleerinud mitmetes suurvormides (Orff “Carmina Burana”, Honegger “Jeanne d’Arc tuleriidal“ (Neitsi), Respighi “Lauda per la Nativita del Signore“).

Aare Saal on lõpetanud Eesti Muusika- ja Teatriakadeemia ooperilaulu erialal (Ivo Kuusk, Virgilijus Noreika, Jaakko Ryhänen). Ta on täiendanud end Gino Bechi ja Rolando Panerai meistrikursustel Itaalias. A. Saal on võitnud I koha rahvusvahelisel konkursil „Rossini ja Donizetti hääled“ (1996, Itaalia) ning ta on G. Otsa nim. preemia laureaat (1997). 1989. aastal debüteeris A. Saal RO Estonias peaosaga Mozarti ooperis „Figaro pulm“. Ta on laulnud üle 40 ooperi- ja operetirolli nii Estonia kui Vanemuise lavastustes, samuti Läti Rahvusooperis, Leedu Ooperi- ja Balletiteatris, Firenze Linnateatris, Stockholmi Dramatiska Ensemble’is ning Malmö Ooperi- ja Muusikateatris. Olulisemateks rollideks on nimiosad Verdi „Nabuccos“, Mozarti „Don Giovannis“, Tšaikovski „Jevgeni Oneginis“, Verdi „Rigolettos“, Figaro (Rossini „Sevilla habemeajaja“), Escamillo (Bizet’ „Carmen“), Belcore (Donizetti „Armujook“), Verdi Don Carlo („Ernani“).