Muuseum | Töötoa nimi |
Sihtrühm | Asukoht | Registreerimislink | |||
Kadrioru kunstimuuseum | Uuri skulptuuri! | Lasteaed I kooliaste II kooliaste III kooliaste Gümnaasium |
3. korrus, A-tiib, Puri
|
Osalen | |||
SA Haapsalu ja Läänemaa Muuseumid | Muumid ja meri | Lasteaed I kooliaste II kooliaste |
Hariduskeskuse üldateljee | Osalen | |||
Eesti Meremuuseum | Asjade jutustamata lood | II kooliaste | 5. korruse näitusesaali ees | Osalen | |||
Vabamu | Eesti e-eduloost | III kooliaste Gümnaasium |
Hariduskeskuse graafikaruum | Osalen | |||
Nukuteatrimuuseum | Maketitöötuba | II kooliaste III kooliaste Gümnaasium |
Hariduskeskuse keraamikaruum | Osalen | |||
Mikkeli muuseum | Фарфор, коллекция и история (vene keeles) | Lasteaed I kooliaste II kooliaste III kooliaste |
VIP-ruum | Osalen | |||
Eesti Ajaloomuuseum | Стекло и иллюзии (vene keeles) | II kooliaste III kooliaste |
Hariduskeskuse auditoorium |
Uuri skulptuuri!
Lasteaed
I kooliaste (1.–3. klass)
II kooliaste (4.–6. klass)
III kooliaste (7.–9. klass)
Gümnaasium (10.–12. klass)
Kadrioru kunstimuuseumi meeskond teeb ülevaate, kuidas Kadrioru muuseumi rikkalik skulptuurikogu aitab tutvustada antiikkultuuri ning selle pärandit Euroopa kultuuriloos. Räägitakse skulptuure saatvatest lugudest, mis tuletavad meelde jumalaid ning antiikmütoloogia tegelaste vägitegusid. Tuuakse näiteid, millised mängulisi tegevusi kasutatakse kolmemõõtmelise kunsti uurimiseks, materjali määramiseks ning vormiloomingu mõistmiseks.
Loe lisaks
Tulevased näitused Kadrioru kunstimuuseumis
Skulptruurikogu avahoidla
Muumid ja meri
Lasteaed
I kooliaste (1.–3. klass)
II kooliaste (4.–6. klass)
Loodus on paljudele kunstnikele lõpmatuks inspiratsiooniallikaks. SA Haapsalu ja Läänemaa Muuseumite töötoas tutvustatakse Iloni Imedemaal toimuvat muuseumitundi, mis suunab Tove Janssoni loomingu kaudu märkama ja kasutama looduse võlu loovuse sütitamiseks. Selgitatakse, mida tähendab elada nagu muumid, ja osalejad saavad oma kätega järele proovida, kuidas loodus ärgitab loovust.
Märksõnad: muumid, Tove Jansson, jätkusuutlikkus, fantaasia, loodus, loovus, loodushoid, meri, Iloni Imedemaa
Asjade jutustamata lood
II kooliaste (4.–6. klass)
Esemed ja nende lood; inimesed, nende lood ja suhe esemetesse. Eesti Meremuuseumi töötoas pakutakse sissevaadet uue kavandatava ja koolidesse kohale mineva muuseum-kohvris-stiilis muuseumitunni metoodikasse. Töötoas paneme rõhku hands-on kogemustele füüsiliste objektidega tutvumisel kui vahetule õppimise ja teadmiste loomise viisile. Objektide käsitsemisel on võime stimuleerida mälu, võimaldada kriitilist mõtlemist, edendada ajaloolist empaatiat ja julgustada interaktiivsust.
Õpilasteni tuuakse replikad leidudest, mis ei ole püsiekspositsiooni jõudnud ja mille täielik lugu ootab veel jutustamist. Vaadeldakse, oletatakse, mõistatatakse ja luuakse lugusid esemete kohta, mille otstarvet või päritolu veel ei pruugi teadagi, kasutades selleks juhendajalt saadavaid vihjeid ning endi olemasolevaid valdkondlikke teadmisi ja kogemusi.
Märksõnad: esemed, leiud, tõlgendamine, loovus, ajalugu, arheoloogia, objektide käsitsemine, multisensoorne õpe
Eesti e-eduloost
III kooliaste (7.–9. klass)
Gümnaasium (10.–12. klass)
Vabamus on kuni aasta lõpuni avatud näitus „Miks Eesti? 30 aastaga ENSV-st e-Eestiks“, näituse juurde kuuluv haridusprogramm annab noortele võimaluse mõtiskleda põhjuste üle, miks Eestist on kujunenud edukas e-riik ning milliseid võimalusi pakuvad meile innovaatilised lahendused. Töötoas tehakse läbi mõned haridusprogrammi praktilised harjutused, mis toetavad nii ettevõtluse ja majanduse kui ka ühiskonna, arvuti- ja tehnoloogiaõpetuse tunde.
Märksõnad: e-riik, (info)tehnoloogia, infoühiskond
Maketitöötuba
II kooliaste (4.–6. klass)
III kooliaste (7.–9. klass)
Gümnaasium (10.–12. klass)
Nukuteatrimuuseumi töötoas õpitakse tundma lavaruumi ja lava planeerimist. Tutvustatakse maketti kui olulist teatrikunstniku töövahendit. Töötoa lõpuks ehitatakse lavakarpi üles üht kirjanduslikku teksti toetav atmosfäär. Materjalina taaskasutatakse teatri tootmisjääke.
Märksõnad: teatrikunstnik ehk stsenograaf, makett, taaskasutus
Фарфор, коллекция и история – взаимосвязь учебных предметов на примере музейных уроков Музея Миккеля
Lasteaed ja I kooliaste (1.–3. klass)
II kooliaste (4.–6. klass)
III kooliaste (7.–9. klass)
В ходе мастер-класса в Музее Миккеля мы расскажем, как музейные уроки «Фарфоровое путешествие вокруг света» и «Искусство, коллекция и история» помогают в изучении различных школьных предметов. История и коллекция знаменитого эстонского коллекционера Йоханнеса Миккеля дают прекрасный повод поговорить как о видах искусства, так и об истории, усовершенствовать словарный запас, поискать на карте страны и города, связанные с произведениями искусства и обсудить, что в наших глазах придает предметам ценность.
В ходе мастер-класса участники получат возможность самостоятельно выполнить определенные задания из музейных уроков.
Loe lisaks
Tulevased näitused Mikkeli muuseumis
Johannes Mikkeli kunstikogu: portselan, maal, graafik
Стекло и иллюзии
II kooliaste (4.–6. klass)
III kooliaste (7.–9. klass)
Во время мастер-класса Эстонского исторического музея участники примут на себя роль испытателей – ведь мир стекла лучше всего познавать через эксперименты. При помощи оптических игр узнаем, как стекло использовали для создания иллюзий на протяжении веков и поговорим о значении стекла. Узнаем про физические свойства стекла, изучим процессы преломления и отражения света, разделения белого света на его составляющие и т. д. Все это можно открыть для себя на выставке «Стекольные мастера», которая посвящена истории стеклопроизводства в Эстонии.
Ключевые слова: физика, искусство, эксперименты, оптика, истории стеклопроизводства