fbpx

Otsing

Avaldatud 23.02.2023 | 14.29

Käekottide näitus lööb Adamson-Ericu muuseumis rekordeid

""
Diori Lady Dior. Gianfranco Ferrè. 1995. Nahk. Prantsusmaa. Foto: Günther Fulterer (Itaalia)

Rahvusvahelist käekotidisaini 1920. aastatest tänapäevani tutvustav näitus „Alati moes. Käekottide 100 aastat“ on püstitanud Adamson-Ericu muuseumi viimaste aastakümnete külastusrekordi. Veel 12. märtsini avatud näitust on praeguseks külastanud 11 817 kunstihuvilist.

„Oleme nautinud väga suurt publikumenu. Näitusel välja toodud maailma käekotidisaini ajaloo ikoonilised kotid on meie külastajatele väga meeldinud. Märgatav tendents on olnud ka erakordselt suur huvi tõus näituse tuuride vastu,“ ütles näituse koordinaator Kersti Koll.

Näituse viimastel nädalatel korraldab Adamson-Ericu muuseum ka veel kuraatorituure. Ringkäigul koos koordinaator Kersti Kolliga saab eelregisteerides osaleda neljapäeval, 2. märtsil kell 17, laupäeval, 11. märtsil kell 15 ja pühapäeval, 12. märtsil kell 13.

Näitusel „Alati moes. Käekottide 100 aastat“ on välja toodud kottide disaini arengu ja ühiskonnas toimunud muutuste seosed, samuti vaadeldakse popkultuuri ja kuulsuste mõju kotimoele. Väljapanekus on ligi 50 originaalkotti ning esindatud on tuntud moemajad Hermés, Gucci, Dior, Fendi, Vuitton, Chanel, Chloé, Roberta di Camerino ning disainerid Judith Leiber, Karl Lagerfeld, Alexander McQueen, John Galliano, Marc Jacobs, Wali Mohammed Barrech, Riccardo Tisci, Frida Giannini, Paco Rabanne, Lulu Guinness ja teised. Ajastu hõngu lisavad kostüümid ja fotod.

Rahvusvahelisest käekotinäitusest ajendatuna on muuseumi teise korruse Adamson-Ericu püsiekspositsiooni kujundatud spetsiaalne väljapanek kunstnik Adamson-Ericu disainitud käekottidest. Eesti kunstiloo ühe kõige mitmekülgsema looja Adamson-Ericu kavandatud kotid on kõik ainueksemplarid. Väljas on kunstniku abikaasale – tekstiilikunstnik Mari Adamsonile, poetess Debora Vaarandile ja klaverikunstnik Lilian Semperile loodud kotid.