fbpx
Avaldatud 13.09.2021 | 12.14

Näituste „Memlingist Rubensini” ja „Meeletu Dymphna järele” lahtiolek pikeneb novembri lõpuni

Näitus "Meeletu Dymphna järele" Niguliste muuseumis. Foto: Stanislav Stepaško

Tänu muuseumi koostööpartneri The Phoebus Foundation otsusele on Kadrioru kunstimuuseumis avatud näituse „Memlingist Rubensini. Flandria kuldne ajastu” ning Niguliste muuseumis avatud näituse „Meeletu Dypmhna järele” lõpukuupäevi pikendatud. Belgia kunstifondist siia saabunud näitused on Eesti publikule avatud tervelt kuu aega kauem, 28. novembrini.

Publiku seas väga populaarseks osutunud näitusi näeb Kadrioru kunstimuuseumis ja Niguliste muuseumis veel sügise lõpuni, kuna näituste suurt publikuhuvi arvestades pakkus The Phoebus Foundation juhtkond võimalust näituste pikendamiseks 28. novembrini. Mõlema näitusega kaasnevad ka publikusündmused, ekskursioonid ning lastele ja noortele suunatud programm.

Kadrioru kunstimuuseumis eksponeeritaval Madalmaade 15.–17. sajandi kunstile pühendatud suurnäitusel „Memlingist Rubensini. Flandria kuldne ajastu“ näeb teiste seas Euroopa kunsti suurmeistrite Peter Paul Rubensi, Hans Memlingi ja Anthony van Dycki loomingut. Tegemist on seni kõige suurejoonelisema Madalmaade kunsti näitusega Eestis. Väljapanek heidab alateemade kaudu valgust tolle aja kunstile ja ühiskonnale. Publiku ette on toodud ka omal ajal kuulsatesse erakogudesse kuulunud hinnatud töid, mis arvati olevat hävinud, ent on tänu fondile taas avalikkuse ette ilmunud.

Niguliste muuseumis avatud näitus „Meeletu Dymphna järele“ toob vaatajate ette erilise väljapaneku, mis tutvustab 500-aastast teost, räägib Iiri printsessi Dymphna kurvast eluloost ning avab teose äsja lõppenud konserveerimistööde tulemused ja uued avastused. Näitus pöörab tähelepanu ka laiematele, ühiskondlikult olulistele küsimustele vaimsest tervisest ja naiste õigustest. Näituse keskmes on hiliskeskaegne kaheksast maalitahvlist koosnev altariretaabel, mis kujutab Iiri printsessi, neitsist märterpühaku Dymphna elu ja kannatuslugu. Maalitahvlid konserveerisid The Phoebus Foundationi konservaatorid kolm aastat kestnud koostöös Belgia ja rahvusvaheliste ekspertidega.