Aeg-ajalt aeglasemalt
Muuseumitunnis „Aeg-ajalt aeglasemalt“ uurime, kuidas aeglasem tegutsemine aitab meil ümbritsevat tähelepanelikumalt tajuda, paremini puhata ja oma tundeid teadlikumalt märgata ja mõista.
Vaatleme näitusel „Aegluse poliitika“ nüüdiskunsti teoseid, mis räägivad ajast, puhkusest, tervisest ja jätkusuutlikkusest. Uurime töid, kus kunstnikud on kasutanud aeganõudvaid tehnikaid, ja mõtiskleme, kuidas saaksime ka ise teha asju teadlikult ja tasapisi, mitte pidevalt kiirustades. Näitusel kasutame kunsti aeglasel vaatamisel põhinevaid tehnikaid, kaasates nii sõnu ja tundeid kui ka keha ja näoilmeid. Loovtööna meisterdame tekstiilkunstist inspireeritud teose, mida kasutame ka näitusesaalis abivahendina kunsti kogemiseks ja uute vaatenurkade leidmiseks.
Märksõnad: aeglustumine, enesehool, puhkus, tunnete märkamine, kaasaegne kunst, traditsioonilised materjalid, aeglased tehnoloogiad, käsitöö
Tunni läbimisel õpilane:
- väljendab oma tundeid ja arvamusi
- tutvub erinevate käsitöötehnikatega ja oskab neid eristada
- omandab mõned enesehoole võtted
- loob tekstiilkunstist inspireeritud teose
Muuseumitund lõimib kunsti- ja inimeseõpetuse aineid ning arendab üldpädevusi:
- kultuuri- ja väärtuspädevusi (aitab tajuda ja väärtustada oma seotust teiste inimestega, ühiskonnaga, loodusega, oma ja teiste maade ja rahvaste kultuuripärandiga ning nüüdiskultuuri sündmustega;
- väärtustada loomingut ja kujundada ilumeelt;
- hinnata üldinimlikke ja ühiskondlikke väärtusi;
- teadvustada oma väärtushinnanguid) ning enesemääratluspädevusi (suutlikkus mõista ja hinnata iseennast, oma nõrku ja tugevaid külgi;
- analüüsida oma käitumist erinevates olukordades; käituda ohutult ja järgida tervislikke eluviise).
Eel- ja järeltegevused:
Enne tundi:
- Eelhäälestuseks võib klassis arutleda järgmiste küsimuste üle: Millal oled tundnud, et pead koolis või kodus liiga kiiresti tegutsema? Mis tegevused aitavad sul maha rahuneda ja puhata?
Pärast tundi:
- Soovitame kunsti- või käsitöötunnis proovida mõnda näitusel olevatest teostest inspireeritud käsitöötehnikat, näiteks makrameed, gobelääni või tikkimist.
Kestus: 90 minutit
Muuseumitund toimub ettetellimisel.
Tund toimub eesti keeles.
Seotud sündmused

Vastukaaluks kiirust ülistavale ühiskonnamudelile on maailmas käivitunud aeglust väärtustav liikumine. Nüüdiskunsti näitus uuribki, kuidas pidurdada ülikiiret elutempot ning tegutseda aeglasemalt, rahulikumalt ja vähem.

Tunni eesmärk on tutvustada kunstnik Adamson-Ericut sümboolse päikesekujundi kaudu, arendada lapse arutlus- ja seoste leidmise oskust ning ühtlasi korrata üle tuttavad geomeetrilised kujundid.

Muuseumitunni eesmärk on tutvustada õpilastele kunstnik Adamson-Ericut kui nutikat disainerit – peatähelepanu all on nn koopaelaniku serviis ning ühtlasi anda ka ülevaade ürgsest kunstist ja koopaelanike elu-olust.

Muuseumitund on mõeldud õpilastele vaatlus-, mõtlemis- ja vestlusoskuse arendamiseks; avatud küsimuste kaudu süviti n-ö maali sisse minemiseks ning kunstiga kontakti leidmiseks.

Tunni eesmärk on arendada õpilaste analüüsi- ja eneseväljendusoskust, õppida tundma Eesti ühiskonda 1930. aastatel ning autoritarismi mõju kultuurielule Adamson-Ericu eluloo ja kunsti näitel.
Kodus ja võõrsil – Adamson-Ericu rännakud Euroopas Püsinäitusel

Muuseumitunni eesmärk on tutvuda kunstnik Adamson-Ericu loominguga läbi tema reiside.
Kodus ja võõrsil – Adamson-Ericu rännakud Euroopas Püsinäitusel

Kunstnik Adamson-Ericu rännakutel põhinev muuseumitund

LAK meetodil üles ehitatud muuseumitunnis avastavad õpilased Adamson-Ericu põnevaid kujundimänge ja mustreid.

Muuseumitunni eesmärk on nüüdiskunsti teoste kaudu suunata õpilasi mõtlema aeglasema eluviisi vajalikkuse ja võimalikkuse üle.
Seotud sündmused

Vastukaaluks kiirust ülistavale ühiskonnamudelile on maailmas käivitunud aeglust väärtustav liikumine. Nüüdiskunsti näitus uuribki, kuidas pidurdada ülikiiret elutempot ning tegutseda aeglasemalt, rahulikumalt ja vähem.

Tunni eesmärk on tutvustada kunstnik Adamson-Ericut sümboolse päikesekujundi kaudu, arendada lapse arutlus- ja seoste leidmise oskust ning ühtlasi korrata üle tuttavad geomeetrilised kujundid.

Muuseumitunni eesmärk on tutvustada õpilastele kunstnik Adamson-Ericut kui nutikat disainerit – peatähelepanu all on nn koopaelaniku serviis ning ühtlasi anda ka ülevaade ürgsest kunstist ja koopaelanike elu-olust.

Muuseumitund on mõeldud õpilastele vaatlus-, mõtlemis- ja vestlusoskuse arendamiseks; avatud küsimuste kaudu süviti n-ö maali sisse minemiseks ning kunstiga kontakti leidmiseks.

Tunni eesmärk on arendada õpilaste analüüsi- ja eneseväljendusoskust, õppida tundma Eesti ühiskonda 1930. aastatel ning autoritarismi mõju kultuurielule Adamson-Ericu eluloo ja kunsti näitel.
Kodus ja võõrsil – Adamson-Ericu rännakud Euroopas Püsinäitusel

Muuseumitunni eesmärk on tutvuda kunstnik Adamson-Ericu loominguga läbi tema reiside.
Kodus ja võõrsil – Adamson-Ericu rännakud Euroopas Püsinäitusel

Kunstnik Adamson-Ericu rännakutel põhinev muuseumitund

LAK meetodil üles ehitatud muuseumitunnis avastavad õpilased Adamson-Ericu põnevaid kujundimänge ja mustreid.

Muuseumitunni eesmärk on nüüdiskunsti teoste kaudu suunata õpilasi mõtlema aeglasema eluviisi vajalikkuse ja võimalikkuse üle.