Kodus ja võõrsil – Adamson-Ericu rännakud Euroopas
Muuseumitunni eesmärk on tutvuda kunstnik Adamson-Ericu loominguga läbi tema reiside.
Näitusel Uus püsinäitus: Adamson-Eric. Modernism ja mitmekülgsus
Muuseumitunnis rändame kunstnik Adamson-Ericu radadel, tutvudes mitmekülgse meistri loominguga läbi tema reiside ja võõrsil veedetud õpinguaastate. Kuuleme, millega Adamson-Eric välismaal tegeles ja vaatame, kuidas on ta saadud kogemusi, tutvusi ja teadmisi oma loomingus väljendanud. Adamson-Eric reisis võrreldes mitmete tema kaasaegsete küllaltki rohkelt. Rännakutel nähtu ja kogetu avardas paljuski tema maailmapilti ja vormis kunstnikukäekirja. Mängude ja tegevuste kaudu analüüsime näitusel koos kunstniku töid ja elukäiku. Tunni lõpetab reisimisega seonduv loovtöö muuseumi õppeklassis.
Märksõnad: Adamson-Ericu õpingud ja rännakud, kunstivoolud, mõjutused kunstniku loomingus, mitmekülgsus
Tunni läbimisel õpilane:
- tutvub kunstnik Adamson-Ericu elu ja loominguga
- arutleb ja mõtleb koostöös grupiga
- leiab kuuldu ja nähtu põhjal seoseid kunstivoolude ja teiste kunstnike loomingutega
- loob iseseisvalt temaatilise loovtöö
Kestus: 60 minutit
Muuseumitund toimub ettetellimisel.
Tundi saab tellida eesti keeles.
Seotud sündmused

Uus püsiekspositsioon toob välja kunstniku mitmekülgsuse nii tundliku maalija kui ka silmapaistva tarbekunstnikuna, rõhutades tema ideeküllust ja dünaamilist liikumist kunsti eri valdkondades.

Tunni eesmärk on tutvustada kunstnik Adamson-Ericut sümboolse päikesekujundi kaudu, arendada lapse arutlus- ja seoste leidmise oskust ning ühtlasi korrata üle tuttavad geomeetrilised kujundid.

Muuseumitunni eesmärk on tutvustada õpilastele kunstnik Adamson-Ericut kui nutikat disainerit – peatähelepanu all on nn koopaelaniku serviis ning ühtlasi anda ka ülevaade ürgsest kunstist ja koopaelanike elu-olust.

Tunni eesmärk on arendada õpilaste analüüsi- ja eneseväljendusoskust, õppida tundma Eesti ühiskonda 1930. aastatel ning autoritarismi mõju kultuurielule Adamson-Ericu eluloo ja kunsti näitel.

Muuseumitund on loodud spetsiaalselt vaegnägijatele ja pimedatele õpilastele, avardamaks nende teadmisi Eesti kunstist ja tutvustamaks üht erakordset 20. sajandi kunstnikku – Adamson-Ericut (1902–1968).
Portugali (sala)jutud 04.04.2025 – 07.09.2025

Muuseumitunni eesmärk on avastada, milliseid lugusid jutustavad Portugali keraamilised plaadid azulejo’d.
Kui need seinad räägiksid 04.04.2025 – 07.09.2025

Muuseumitunni eesmärk on tutvustada õpilastele azulejo-kunsti vahendusel Portugali ajalugu ja kultuuri ning arendada visuaalset ja ajaloolist mõtlemist.
Seotud sündmused

Uus püsiekspositsioon toob välja kunstniku mitmekülgsuse nii tundliku maalija kui ka silmapaistva tarbekunstnikuna, rõhutades tema ideeküllust ja dünaamilist liikumist kunsti eri valdkondades.

Tunni eesmärk on tutvustada kunstnik Adamson-Ericut sümboolse päikesekujundi kaudu, arendada lapse arutlus- ja seoste leidmise oskust ning ühtlasi korrata üle tuttavad geomeetrilised kujundid.

Muuseumitunni eesmärk on tutvustada õpilastele kunstnik Adamson-Ericut kui nutikat disainerit – peatähelepanu all on nn koopaelaniku serviis ning ühtlasi anda ka ülevaade ürgsest kunstist ja koopaelanike elu-olust.

Tunni eesmärk on arendada õpilaste analüüsi- ja eneseväljendusoskust, õppida tundma Eesti ühiskonda 1930. aastatel ning autoritarismi mõju kultuurielule Adamson-Ericu eluloo ja kunsti näitel.

Muuseumitund on loodud spetsiaalselt vaegnägijatele ja pimedatele õpilastele, avardamaks nende teadmisi Eesti kunstist ja tutvustamaks üht erakordset 20. sajandi kunstnikku – Adamson-Ericut (1902–1968).
Portugali (sala)jutud 04.04.2025 – 07.09.2025

Muuseumitunni eesmärk on avastada, milliseid lugusid jutustavad Portugali keraamilised plaadid azulejo’d.
Kui need seinad räägiksid 04.04.2025 – 07.09.2025

Muuseumitunni eesmärk on tutvustada õpilastele azulejo-kunsti vahendusel Portugali ajalugu ja kultuuri ning arendada visuaalset ja ajaloolist mõtlemist.