Kõnelused kunstist
Muuseumitund on mõeldud õpilastele vaatlus-, mõtlemis- ja vestlusoskuse arendamiseks; avatud küsimuste kaudu süviti n-ö maali sisse minemiseks ning kunstiga kontakti leidmiseks.
Aastaringselt Adamson-Ericu muuseumi püsiekspositsioonil või vahetuval näitusel.
Tunni käigus valitakse muuseumi näitustelt välja kaks-kolm teost, mille üle põhjalikumalt arutleda. Tunnijuhi läbiviidav avatud küsimustel põhinev vestlus on inspireeritud Ameerika psühholoogide väljatöötatud nägemismõtlemise metoodikast VTS (pildivaatlusprogramm „Visual Thinking Strategies” ehk visuaalsed mõtlemisstrateegiad). Õpilastelt küsitakse maalide kohta analüüsimist ja kaasamõtlemist vajavaid küsimusi ning neid julgustatakse teoseid laiemalt avama ja mõistma. Tunni lõpus valmib rühmatööna joonistusülesanne, kus proovime mõttes liikuda pildist välja.
Märksõnad: diskussioon, vaatlus, vestlus, ühisjoonistamine, koostöö, VTS (visual thinking strategies)
Tunni läbimisel õpilane:
- arendab pildivaatluse oskusi ja visuaalset mõtlemist,
- vaatleb muuseumis mõnda teost sügavuti,
- vestleb vabalt pildist avatud küsimuste kaudu,
- kogeb, et kõik tema vastused ja mõtted pildi kohta on õiged,
- harjutab rühmajoonistamise käigus koostööoskust.
Kestus: 60 minutit
Muuseumitund toimub ettetellimisel.
Tundi saab tellida eesti ja inglise keeles.
Seotud sündmused

Uus püsiekspositsioon toob välja kunstniku mitmekülgsuse nii tundliku maalija kui ka silmapaistva tarbekunstnikuna, rõhutades tema ideeküllust ja dünaamilist liikumist kunsti eri valdkondades.

Tunni eesmärk on tutvustada kunstnik Adamson-Ericut sümboolse päikesekujundi kaudu, arendada lapse arutlus- ja seoste leidmise oskust ning ühtlasi korrata üle tuttavad geomeetrilised kujundid.

Muuseumitunni eesmärk on tutvustada õpilastele kunstnik Adamson-Ericut kui nutikat disainerit – peatähelepanu all on nn koopaelaniku serviis ning ühtlasi anda ka ülevaade ürgsest kunstist ja koopaelanike elu-olust.

Tunni eesmärk on arendada õpilaste analüüsi- ja eneseväljendusoskust, õppida tundma Eesti ühiskonda 1930. aastatel ning autoritarismi mõju kultuurielule Adamson-Ericu eluloo ja kunsti näitel.
Portugali (sala)jutud 04.04.2025 – 07.09.2025

Muuseumitunni eesmärk on avastada, milliseid lugusid jutustavad Portugali keraamilised plaadid azulejo’d.
Kui need seinad räägiksid 04.04.2025 – 07.09.2025

Muuseumitunni eesmärk on tutvustada õpilastele azulejo-kunsti vahendusel Portugali ajalugu ja kultuuri ning arendada visuaalset ja ajaloolist mõtlemist.
Seotud sündmused

Uus püsiekspositsioon toob välja kunstniku mitmekülgsuse nii tundliku maalija kui ka silmapaistva tarbekunstnikuna, rõhutades tema ideeküllust ja dünaamilist liikumist kunsti eri valdkondades.

Tunni eesmärk on tutvustada kunstnik Adamson-Ericut sümboolse päikesekujundi kaudu, arendada lapse arutlus- ja seoste leidmise oskust ning ühtlasi korrata üle tuttavad geomeetrilised kujundid.

Muuseumitunni eesmärk on tutvustada õpilastele kunstnik Adamson-Ericut kui nutikat disainerit – peatähelepanu all on nn koopaelaniku serviis ning ühtlasi anda ka ülevaade ürgsest kunstist ja koopaelanike elu-olust.

Tunni eesmärk on arendada õpilaste analüüsi- ja eneseväljendusoskust, õppida tundma Eesti ühiskonda 1930. aastatel ning autoritarismi mõju kultuurielule Adamson-Ericu eluloo ja kunsti näitel.
Portugali (sala)jutud 04.04.2025 – 07.09.2025

Muuseumitunni eesmärk on avastada, milliseid lugusid jutustavad Portugali keraamilised plaadid azulejo’d.
Kui need seinad räägiksid 04.04.2025 – 07.09.2025

Muuseumitunni eesmärk on tutvustada õpilastele azulejo-kunsti vahendusel Portugali ajalugu ja kultuuri ning arendada visuaalset ja ajaloolist mõtlemist.