Kunstnik ja kodu
Muuseumitund on loodud spetsiaalselt vaegnägijatele ja pimedatele õpilastele, avardamaks nende teadmisi Eesti kunstist ja tutvustamaks üht erakordset 20. sajandi kunstnikku – Adamson-Ericut (1902–1968).
Näitusel Adamson-Eric. Modernism ja mitmekülgsus
Ringkäigu jooksul tutvustatakse Adamson-Ericut kui kunstnikku, kes lisaks maalimisele kujundas nii mööblit, nõusid, vaipu, tekstiile kui palju muud. Haridusprogrammis uuritakse teoseid, millel on tihe seos kunstniku kodu ning koduste paikadega. Mängitakse materjalimängu ning kombatakse muu hulgas 1938. aastast pärit mööblikomplekti, mille kunstnik ise oma kodu jaoks disainis. Tunni lõpetab loovtöö – igal osalejal valmib värvikas „kunstniku võti”.
Haridusprogramm on mõtteline jätk muuseumi 2017. aasta projektile „Kunst nähtavaks!”, mis keskendus Adamson-Ericu loomingu kättesaadavaks tegemisele täiskasvanud vaegnägijate ja pimedate sihtrühmale.
Märksõnad: Adamson-Eric, maalikunst, tarbekunst, disain, materjalid, kodu
Tunni läbinult õpilane:
- tutvub kunstnik Adamson-Ericu loominguga,
- tunnetab Adamson-Ericu eluga seonduvaid esemeid ja materjale,
valmistab loovtöö.
Vaegnägijatele ja pimedatele I ja II kooliastmes ning intellektipuudega õpilastele.
Soovitatav grupi suurus kuni 9 õpilast.
Muuseumitund toimub ettetellimisel.
Tundi saab tellida eesti keeles.
Seotud sündmused

Uus püsiekspositsioon toob välja kunstniku mitmekülgsuse nii tundliku maalija kui ka silmapaistva tarbekunstnikuna, rõhutades tema ideeküllust ja dünaamilist liikumist kunsti eri valdkondades.

Tunni eesmärk on tutvustada kunstnik Adamson-Ericut sümboolse päikesekujundi kaudu, arendada lapse arutlus- ja seoste leidmise oskust ning ühtlasi korrata üle tuttavad geomeetrilised kujundid.

Muuseumitunni eesmärk on tutvustada õpilastele kunstnik Adamson-Ericut kui nutikat disainerit – peatähelepanu all on nn koopaelaniku serviis ning ühtlasi anda ka ülevaade ürgsest kunstist ja koopaelanike elu-olust.

Tunni eesmärk on arendada õpilaste analüüsi- ja eneseväljendusoskust, õppida tundma Eesti ühiskonda 1930. aastatel ning autoritarismi mõju kultuurielule Adamson-Ericu eluloo ja kunsti näitel.
Kodus ja võõrsil – Adamson-Ericu rännakud Euroopas Püsinäitusel

Muuseumitunni eesmärk on tutvuda kunstnik Adamson-Ericu loominguga läbi tema reiside.
Kodus ja võõrsil – Adamson-Ericu rännakud Euroopas Püsinäitusel

Kunstnik Adamson-Ericu rännakutel põhinev muuseumitund
Seotud sündmused

Uus püsiekspositsioon toob välja kunstniku mitmekülgsuse nii tundliku maalija kui ka silmapaistva tarbekunstnikuna, rõhutades tema ideeküllust ja dünaamilist liikumist kunsti eri valdkondades.

Tunni eesmärk on tutvustada kunstnik Adamson-Ericut sümboolse päikesekujundi kaudu, arendada lapse arutlus- ja seoste leidmise oskust ning ühtlasi korrata üle tuttavad geomeetrilised kujundid.

Muuseumitunni eesmärk on tutvustada õpilastele kunstnik Adamson-Ericut kui nutikat disainerit – peatähelepanu all on nn koopaelaniku serviis ning ühtlasi anda ka ülevaade ürgsest kunstist ja koopaelanike elu-olust.

Tunni eesmärk on arendada õpilaste analüüsi- ja eneseväljendusoskust, õppida tundma Eesti ühiskonda 1930. aastatel ning autoritarismi mõju kultuurielule Adamson-Ericu eluloo ja kunsti näitel.
Kodus ja võõrsil – Adamson-Ericu rännakud Euroopas Püsinäitusel

Muuseumitunni eesmärk on tutvuda kunstnik Adamson-Ericu loominguga läbi tema reiside.
Kodus ja võõrsil – Adamson-Ericu rännakud Euroopas Püsinäitusel

Kunstnik Adamson-Ericu rännakutel põhinev muuseumitund