fbpx

Otsing

Lossimuusika. Katrin Targo ja Kristiina Rokachevich 12.11.2023 | 18.00

Kadrioru kunstimuuseum
Katrin Targo, Kristiina Rokachevich
Kontsert

Lossimuusika. Katrin Targo ja Kristiina Rokachevich

Katrin Targo – sopran
Kristiina Rokachevich – klaver

Kava:

Henri Duparc (1848–1933)
„Kutse reisile“ („L’invitation au voyage“)
Francis Poulenc (1899–1963)
5 osa vokaaltsüklist „Banaalsused“:
1. „Orkenise‘i laul“ („Chanson d‘Orkenise“)
2. „Hotell“ („Hôtel“)
3. „Valloonia sood“ („Fagnes de Wallonie“)
4. „Reis Pariisi“ („Voyage à Paris“)
5. „Nuuksed“ („Sanglots“)

Francis Poulenc
Romanss

Claude Debussy (1862–1918)
„Tähisöö“ („Nuit d‘Étoiles“)
„Mandoliin“ („Mandoline“)
„Romanss“ („Romance“)
„Kellukesed“ („Les Cloches)

Claude Debussy
„Kuupaiste“ („Clair de Lune“)

Léo Delibes
„Cadix‘i tüdrukud“ („Les filles de Cadix“)

Erkki-Sven Tüür (1959)
Klaverisonaat

Kuldar Sink (1942–1995)
Pater Noster
Ave Maria

Alfred Karindi ( 1901–1969)
„Hällilaul“
„Öine Rändur“

„Nõmmelill“

Eesti sopran Katrin Targo alustas muusikalist haridusteed viieaastaselt. Ta lõpetas klaveriõpingud (kontsert ja klaveripedagoogika) Ülle Sisa ja Lembit Orgse juures Tallinna Muusikakeskkoolis 1998. aastal. Edasiste klaveriõpingute käigus Eesti Muusika- ja Teatriakadeemias otsustas Katrin õppida laulmist ja ooperit, mille ta lõpetas 2007. aastal magistrikraadiga.

Pärast üheaastast õpetamist jätkas ta lauluõpinguid Viini muusika- ja etenduskunstide ülikoolis ning lõpetas 2012. aastal teise magistrikraadi muusikalise-dramaatilise esituse alal. Targo õpetajate hulka kuuluvad Claudia Visca, Paul Esterhazy, Reto Nickler ja Christoph U. Meier. Täiendavaid kunstilisi impulsse sai ta Maria Acda, David Aronsoni, Rudolf Piernay, Huw Jamesi, Walter Moore ja Bojidar Nikolovi meistriklassides. Täna teeb sopran koostööd selliste silmapaistvate õpetajate ja saatjatega nagu Kristin Okerlund, James Pearson ja KS Grace Bumbry.

Katrin Targo on mitmete lauluvõistluste laureaat: Yamaha nimelise Euroopa Muusikafondi stipendiumikonkurss (Tallinn, 2007), Mart Saare lauluvõistlus (Suure-Jaani, 2008), Johannes Brahmsi lauluvõistlus (Pörtschach, Austria 2012), Imrich Godini rahvusvaheline lauluvõistlus (Vrable, Slovakkia 2014) ja Antonín Dvořáki lauluvõistlus (Karlovy Vary, Tšehhi Vabariik 2014); sealhulgas on teda tihti pärjatud auhindadega parima interpretatsiooni eest. Aastal 2016 oli ta ainus naislaureaat, kes võitis New Yorgi Carnegie Hallis 39. Lyndon Woodside oratooriumi konkursil 3. koha.

Katrin Targo sai oma esimese ooperikogemuse Savonlinna Ooperifestivali koori, Arnold Schönbergi koori ja Viini riigiooperi lisakoori liikmena, kus ta osales arvukates lavastustes. Ta tegi oma ooperi debüüdi solistina Hanselina Humperdincki lavastuses “Hansel ja Gretel” Eesti Nukuteatris. Sellele järgnesid galakontserdid Eestis ja Soomes ning Cleopatra (Giulio Cesare Egittos) roll Rahvusooperis Estonia ning Ilia ja Belinda Viini muusikaülikooli lavastustes. Täna on Targo repertuaaris teiste hulgas peale Belinda (Dido ja Aeneas) ja Cleopatra (Giulio Cesare in Egitto) ka Pamina & Erste Dame (Võluflööt), Donna Anna (Don Giovanni), Violetta (La Traviata), Lauretta (Gianni Schicchi), Tatjana (Eugen Onegin), Dede (Vaikne koht (Bernstein)) ja Norma (Norma).

Oratorio- ja kirikumuusika sektoris nõutud sopranina võib Katrin Targot regulaarselt kuulata Viini Püha Stefani katedraalis, Püha Augustinuse- ja frantsiskaani kirikutes, Karlskirche’is, Grazi Püha Südame kirikus ja Salzburgi katedraalis. 2014. aasta mais tegi Katrin Targo oma debüüdi Viini Kontserdimajas (Wiener Konzerthaus) Bachi kantaatkide tsükli raames. Lisaks esineb ta ja “Viennissimo ooperi-ja operetishow’des” ja tihedas koostöös Viini Residentsorkestriga. Tema repertuaar sisaldab lisaks ooperit ja oratooriumizanritele ka operetti ja Wienerlied’i.

Katrin Targo on töötanud ja töötab koos paljude dirigentidega nagu Luca Pianca, János Czifra, Martin Haselböck, Johannes Ebenbauer, Markus Landerer, Fritz Haselwander, Konstantin Hiller, Nigel Perrin, Michael Lessky, Andres Mustonen, Risto Joosti, Norbert Baxa jt..

2016. aasta oktoobris tegi Katrin debüüdi Tatjana (Eugen Onegin )na Pilseni suurooperis. 2017. aastal debüteeris ta Donna Anna’ga Viini Peterskirche krüptis. Lasteooperis Arche Noa sai teda kuulda kahes rollis Esther (Constance) / Pinguina (Ariadne). Aastal 2018 debüteeris ta Neue Oper Wienis Dedena Bernsteini “A Quiet Place” ja andis kontserte Tšaikovski romantika ja ooperimuusika saatel Klosterneuburgis asuvas Augustinussaalis. 2019. aastal debüteeris ta Eestis Norma osas. Aastal 2020 debüteeris ta ka Viinis Ilse rolliga uues ooperis “Ära vahetatud” ning Haiglaõe rollis operetis “Ameerika ehk infektsioon”. 2021 a. debüteeris Katrin Beethoveni 9. sümfooniaga Györis, Ungaris ning 2022.a. Mahleri 2. Sümfooniaga Tartus, Vanemuise kontserdisaalis. Alates 2021. a. laulab ta riigiooperis Estonia Hanna Glawari rollis operetis “Lõbus lesk”.

Alban Bergi, Samuel Barberi ja Hugo Wolfi lauludega CD andis Katrin 2015. aastal välja Marinegrau Records’i all koostöös pianist Ekaterina Nokkertiga (Journeys & Dreams – Berg, Wolf, Barber). Veel üks CD koos vanameistri Walter Riemeriga haamerklaveril sisaldab Mozarti ja Schuberti laulurepertuaari ning see ilmus 2017. aastal.

Kristiina Rokachevitch alustas õpinguid seitsmeaastaselt Tallinna Muusikakeskkoolis Ell Saviaugu klaveriklassis, jätkates hiljem Marko Martini ja prof. Ivari Ilja juhendamisel. 2013. aastal lõpetas Kristiina Guildhall’i Muusika- ja Draamakooli bakalaureusekursuse kiitusega (Bachelor of Music, 1st Class Honours) ning 2013. aasta septembrist on Kristiina määratud Guildhall’i kooli stipendiaadiks, jätkates oma magistriõpinguid prof. Joan Havilli käe all. Klavessiini on Kristiina õppinud Tallinna Muusikakeskkoolis Kristiina Are käe all, jätkates seejärel dots. Imbi Tarumi juures Eesti Muusika– ja Teatriakadeemias; Londonis on tema klavessiiniõppejõuks prof. James Johnstone.

Kristiina Rokaševitš on edukalt esinenud alljärgnevatel konkurssidel: III koht rahvusvahelisel kammeransamblite konkursil Klaipedas, diplom rahvusvahelisel Chopini nimelisel noorte pianistide konkursil Narvas, poolfinalist V. Krainevi-nimelise noorte pianistide konkursil Harkovis Ukrainas, II koht rahvusvahelisel M.Judina-nimelisel pianistide, klaveriduode ja kammeransamblite konkursil ja diplom VI EPTA rahvusvahelisel pianistide konkursil Poolas, Krakovis, finalist „Animato Foundation Soloist Competition“ konkursil Zürichis, II koht Oxfordi Muusikafestivalil ( Oxford Music Festival Piano Recital award 2012), I preemia Croydoni Muusikafestivalil. 2012/2013 õppeaastal pärjati Kristiina Guildhalli Beethoveni ja Romantilise muusika esituse auhinnaga ning aasta hiljem võitis ta III Preemia Euroopa Beethoveni Klaveriühingu Pianistide konkursil. 2014. aasta novembris oli Kristiina finalist Eesti Pianistide Konkursil, kus ta esitas Beethoveni 5. Klaverikontserti Eesti Riikliku Sümfooniaorkestriga dirigent Mihail Gertsi juhatusel. Sama aasta juulis võitis Kristiina I preemia rahvusvahelisel Amy Branti klaverikonkursil Birminghamis, millega kaasnevad soolokontserdid Põhja-Inglismaal. 2016. aasta kevadel osales Kristiina populaarses saates „Klassikatähed“, kus ta pääses finaali ning pälvis ERSO eripreemia.

Kristiina on osalenud Peter Donohoe, Steven Osborne’i, Angela Hewitt’i, Dominique Merlet, Richard Goode’i meistriklassis. Augustis 2011 ja 2012 oli Kristiina stipendiaat meistrikursustel „Tel-Hai International Piano Master Classes“ Iisraelis, kus ta töötas Alon Goldsteini ja samuti Emanuel Krasovsky, Dmitri Bashkirovi, Vladimir Troppi ja Ronan O’Hora juhendamisel, kus talle määrati Diploma of Excellence auhind.

Peale ERSO on ta esinenud solistina Tallinna Kammerorkestri, Eesti Muusika- ja Teatriakadeemia Sümfoonia Orkestri, Pärnu Linnaorkestri ees.

Kontserttegevus Suurbritannias on viinud Kristiina osalema arvukates projektides. Tähtsamad neist on Classical Opera Company poolt korraldatud „Mozart in London 250“ festival (Milton Court Concert Hall), Bloomsbury Festival, Londoni Sümfooniaorkestri eelkontserdid (pre-LSO concert) Barbican Hall’is, BBC Total Immersion (koostöös BBC Raadio 3ga) ja tšehhi kammermuusika Wigmore Study Days raames (Wigmore Hall).

Kristiina on Londoni Baltic Music Society komitees, mis tegeleb Eesti, Läti ja Leedu klassikalise muusika levitamisega ning kontsertide ja festivalide korraldamisega.

Lossimuusika on pühapäevaste kontsertide sari, mille eesmärk on pakkuda kõrgetasemelist klassikalist muusikat ainulaadse akustikaga Kadrioru lossi barokses peasaalis.

Lossimuusika kontserdisarja kunstiline juht on Aare Tammesalu
Korraldajad: Loovüksus MTÜ koostöös Eesti Kunstimuuseumiga

Toetajad:
Kultuuriministeerium
Eesti Kultuurkapita
Eesti Rahvusringhääling
Tallinna Kultuuri- ja Spordiamet
UNESCO muusikalinn Tallinn