Oota … Paus!
Muuseumitunni „Oota … Paus!“ eesmärk on nüüdiskunsti teoste kaudu suunata õpilasi mõtlema aeglasema eluviisi vajalikkuse ja võimalikkuse üle. Tänapäeva maailm sunnib meid pidevalt kiirustama – kõik peab olema kohe valmis ja kogu aeg peab midagi tegema. Sellele vastukaaluks on tekkinud liikumine, mis väärtustab aeglust.
Näitusel „Aegluse poliitika“ uurime, kuidas võtta elu rahulikumalt: mitte joosta igale poole, vaid pigem teha vähem, aga teadlikumalt ja mõtestatumalt. Vaatleme nüüdiskunsti teoseid, kus kiiremate ja efektiivsemate võimaluste asemel on kunstnikud eelistanud aeglaseid töövõtteid ja traditsioonilisi materjale. Seejuures arutleme teemadel nagu ülestimuleeritus, -tarbimine ja enesehool. Tunni lõpetame loova grupitööga, kus läheneme kriitiliselt probleemidele ja pakume ühiselt lahendusi.
Märksõnad: aeglustumine, enesehool, puhkus, tunnete märkamine, kaasaegne kunst, traditsioonilised materjalid, aeglased tehnoloogiad, käsitöö
Tunni läbimisel õpilane:
- kirjeldab ja tõlgendab erinevaid nüüdiskunsti teoseid
- omandab mõned enesehoole võtted
- harjutab paaris- ja grupitööd
- arutleb ja selgitab oma seisukohti
Muuseumitund lõimib kunsti- ja inimeseõpetuse aineid ning arendab üldpädevusi:
- kultuuri- ja väärtuspädevusi (aitab tajuda ja väärtustada oma seotust teiste inimestega, ühiskonnaga, loodusega, oma ja teiste maade ja rahvaste kultuuripärandiga ning nüüdiskultuuri sündmustega; väärtustada loomingut ja kujundada ilumeelt;
- hinnata üldinimlikke ja ühiskondlikke väärtusi; teadvustada oma väärtushinnanguid) ning enesemääratluspädevusi (suutlikkus mõista ja hinnata iseennast, oma nõrku ja tugevaid külgi; analüüsida oma käitumist erinevates olukordades;
- käituda ohutult ja järgida tervislikke eluviise).
Eel- ja järeltegevused:
Enne tundi:
- Eelhäälestuseks võib klassis arutleda järgmiste küsimuste üle: Millistes olukordades tunned, et pead pidevalt kiirustama? Millised probleemid kaasnevad kiirmoe ja -toiduga ning mis oleksid alternatiivid? Millal sa tunned, et puhkad tõeliselt? Milliseid valikuid saaksime ise teha, et elada teadlikumalt ja rahulikumas tempos?
Pärast tundi:
- Muuseumis jagatakse õpilastele enesereflektiivse eesmärgiga tööleht, mida saab tunnis käsitletud teemade jätkuks iseseisvalt või klassis täita.
Kestus: 90 minutit
Muuseumitund toimub ettetellimisel.
Tund toimub eesti keeles.
Seotud sündmused

Vastukaaluks kiirust ülistavale ühiskonnamudelile on maailmas käivitunud aeglust väärtustav liikumine. Nüüdiskunsti näitus uuribki, kuidas pidurdada ülikiiret elutempot ning tegutseda aeglasemalt, rahulikumalt ja vähem.

Tunni eesmärk on tutvustada kunstnik Adamson-Ericut sümboolse päikesekujundi kaudu, arendada lapse arutlus- ja seoste leidmise oskust ning ühtlasi korrata üle tuttavad geomeetrilised kujundid.

Muuseumitunni eesmärk on tutvustada õpilastele kunstnik Adamson-Ericut kui nutikat disainerit – peatähelepanu all on nn koopaelaniku serviis ning ühtlasi anda ka ülevaade ürgsest kunstist ja koopaelanike elu-olust.

Muuseumitund on mõeldud õpilastele vaatlus-, mõtlemis- ja vestlusoskuse arendamiseks; avatud küsimuste kaudu süviti n-ö maali sisse minemiseks ning kunstiga kontakti leidmiseks.

Tunni eesmärk on arendada õpilaste analüüsi- ja eneseväljendusoskust, õppida tundma Eesti ühiskonda 1930. aastatel ning autoritarismi mõju kultuurielule Adamson-Ericu eluloo ja kunsti näitel.
Kodus ja võõrsil – Adamson-Ericu rännakud Euroopas Püsinäitusel

Muuseumitunni eesmärk on tutvuda kunstnik Adamson-Ericu loominguga läbi tema reiside.
Kodus ja võõrsil – Adamson-Ericu rännakud Euroopas Püsinäitusel

Kunstnik Adamson-Ericu rännakutel põhinev muuseumitund

LAK meetodil üles ehitatud muuseumitunnis avastavad õpilased Adamson-Ericu põnevaid kujundimänge ja mustreid.
Aeg-ajalt aeglasemalt 19.09.2025 – 15.02.2026

Muuseumitunnis uurime, kuidas aeglasem tegutsemine aitab meil ümbritsevat tähelepanelikumalt tajuda, paremini puhata ja oma tundeid märgata ja mõista.
Seotud sündmused

Vastukaaluks kiirust ülistavale ühiskonnamudelile on maailmas käivitunud aeglust väärtustav liikumine. Nüüdiskunsti näitus uuribki, kuidas pidurdada ülikiiret elutempot ning tegutseda aeglasemalt, rahulikumalt ja vähem.

Tunni eesmärk on tutvustada kunstnik Adamson-Ericut sümboolse päikesekujundi kaudu, arendada lapse arutlus- ja seoste leidmise oskust ning ühtlasi korrata üle tuttavad geomeetrilised kujundid.

Muuseumitunni eesmärk on tutvustada õpilastele kunstnik Adamson-Ericut kui nutikat disainerit – peatähelepanu all on nn koopaelaniku serviis ning ühtlasi anda ka ülevaade ürgsest kunstist ja koopaelanike elu-olust.

Muuseumitund on mõeldud õpilastele vaatlus-, mõtlemis- ja vestlusoskuse arendamiseks; avatud küsimuste kaudu süviti n-ö maali sisse minemiseks ning kunstiga kontakti leidmiseks.

Tunni eesmärk on arendada õpilaste analüüsi- ja eneseväljendusoskust, õppida tundma Eesti ühiskonda 1930. aastatel ning autoritarismi mõju kultuurielule Adamson-Ericu eluloo ja kunsti näitel.
Kodus ja võõrsil – Adamson-Ericu rännakud Euroopas Püsinäitusel

Muuseumitunni eesmärk on tutvuda kunstnik Adamson-Ericu loominguga läbi tema reiside.
Kodus ja võõrsil – Adamson-Ericu rännakud Euroopas Püsinäitusel

Kunstnik Adamson-Ericu rännakutel põhinev muuseumitund

LAK meetodil üles ehitatud muuseumitunnis avastavad õpilased Adamson-Ericu põnevaid kujundimänge ja mustreid.
Aeg-ajalt aeglasemalt 19.09.2025 – 15.02.2026

Muuseumitunnis uurime, kuidas aeglasem tegutsemine aitab meil ümbritsevat tähelepanelikumalt tajuda, paremini puhata ja oma tundeid märgata ja mõista.