fbpx

Otsing

Töötoad 11.30–11.55

Muuseum Töötoa pealkiri Sihtrühm Keel
Eesti Meremuuseum Kuidas töötab arheoloog? Keskaegne kaubalaev maapõuest muuseumisse Kõikidele vanuseastmetele Eesti keeles
Niguliste muuseum Kuidas õpilastega uurida keskaegset kirikukunsti? Lasteaed, I kooliaste Eesti keeles
Vabamu Põnevat ühiskonna ja lähiajaloo teemadel Noorte Vabamu keskkonnas II–III kooliaste, gümnaasium Eesti keeles
A.H. Tammsaare Muuseum Vargamäel Tammsaare muuseumi keelekümblusprogramm I–III kooliaste, gümnaasium Eesti keeles

Kuidas töötab arheoloog? Keskaegne kaubalaev maapõuest muuseumisse

Lasteaed

I kooliaste (1.–3. klass)

II kooliaste (4.–6. klass)

III kooliaste (7.–9. klass)

Gümnaasium (10.–12. klass)

 

Töötoas saab tutvuda 2015. a Kadriorus välja kaevatud keskaegse kaubalaeva, nn Peetri koge looga. Koge on täna eksponeeritud Paksu Margareeta uues ekspositsioonis. Töötoas saab näha laevatükke ja kui hästi läheb, siis ka esemeid laevalt. Samuti tutvustame Meremuuseumi haridustööd, sh muuseumitunde, mille käigus saab koge ka oma silmaga kaeda.

 

NB! Keskaega käsitletakse ajalookursuses küll alates 7. klassist, kuid teema on silmaringi avardav ja põnev ka noorematele õpilastele ja nende õpetajatele!

 

Märksõnad: keskaeg, arheoloogia, ajalugu, ametid ja karjäär, Tallinna ajalugu.

Link veebinarile Teamsis

Kuidas õpilastega uurida keskaegset kirikukunsti?

Lasteaed

I kooliaste (1.–3. klass)

 

Töötoas räägime võimalustest, kuidas teha keskaegne kirikuruum ning selles asuvad objektid õpilastele tuttavaks ja arusaadavamaks. Uurime ja katsetame üht meetodi, otsimismängu. Töötoa käigus astumegi virtuaalselt Niguliste muuseumi erinevate kunstiteoste ette, et otsida kõiki võimalike linde ja loomi, kes on end teostele ära peitnud. Räägime, milliseid tähendusi linnud ja loomad kannavad ning mis põhjusel on neid endises kirikuhoones nii rohkelt.

 

Märksõnad: linnud, loomad, otsimismäng, kunst, loodusõpetus.

Link veebinarile Teamsis

Põnevad õppematerjalid ühiskonna ja lähiajaloo teemadel Noorte Vabamu keskkonnas

II kooliaste (4.–6. klass)

III kooliaste (7.–9. klass)

Gümnaasium (10.–12. klass)

 

Töötoa eesmärgiks on tutvustada õpetajatele Noorte Vabamu (Nova) veebikeskkonda. Nova pakub kaasaegseid ja teaduspõhiseid teksti- ja audiovisuaalseid materjale, mida võivad kasutada nii õpetajad kui noored sõltumata nende vanusest ja kooliastmest. 2021 kevadest viime ka paar korda kuus läbi üritustesarja, kus noored saavad arutleda ühiskonnas olulistel teemadel (meedia, tehnoloogia, haridus, keskkond jne), omandada uusi oskusi ja kohtuda mõttekaaslastega. Nova pakub võimalust nii päriselus kokku saada (Vabamu muuseumis) kui ka virtuaalselt oma silmaringi laiendada, ning anda igale aktiivsele noorele võimalus muutuda passiivest infotarbijast aktiivseks sisuloojaks.

 

Märksõnad: Noorte Vabamu, isejuhtiv õpe, haridustehnoloogia, iseõppimiskeskkond, aruteluüritus, teaduspõhisus, aktiivsed sisuloojad.

Link veebinarile Teamsis

Tammsaare muuseumi keelekümblusprogramm Vargamäel

I kooliaste (1.–3. klass)

II kooliaste (4.–6. klass)

III kooliaste (7.–9. klass)

Gümnaasium (10.–12. klass)

 

Programmi eesmärk on eesti keelest erineva kodukeelega õpilastele tutvustada keelekümbluse meetodil 19. sajandi taluelu Vargamäel. Programmi tulemusena saavad eesti keelt teise keelena kõnelevad õpilased ülevaate ühest osast Eesti kultuuriloost.

Muuseumi territooriumil läbiviidava programmi eelis on klassiruumist oluliselt erinev keskkond. Igapäevasest õppekeskkonnast erinev miljöö aitab püüda õpilase tähelepanu ning soodustab teadmiste omandamist.

 

Märksõnad: kirjandus, ajalugu, loodus, kultuur, pärimus, Tammsaare, „Tõde ja õigus“, töötuba, õuesõpe, lõimumisprogramm.

Link veebinarile Teamsis