Muuseum | Töötoa pealkiri | Sihtrühm | Keel |
A.H. Tammsaare MuuseumVargamäel | Tammsaare muuseumi programmide ülevaade | I–II kooliaste, gümnaasium | Eesti keeles |
Kumu kunstimuuseum | Traditsioonilised mõttekäigud ja uuenduslikud minapildid näitusel „Identiteedimaastikud. Eesti kunst 1700–1945” | I–III kooliaste, gümnaasium | Eesti keeles |
Tartu Ülikooli loodusmuuseum | Veebitunnid TÜ loodusmuuseumis ja botaanikaaias | I–III kooliaste, gümnaasium | Eesti keeles |
Eesti Rahva Muuseum | Традиционные народные игрушки | Детский сад, I–II ступень школы | Vene keeles |
Tammsaare muuseum Vargamäel programmide ülevaade
I kooliaste (1.–3. klass)
II kooliaste (4.–6. klass)
Gümnaasium (10.–12. klass)
Kirjanik Anton Hansen Tammsaare sünnikodus ja „Tõe ja õiguse“ tegevuskohas kutsub muuseum avastama ja kogema kirjandust, kultuuri, loodust ja ajalugu autentses keskkonnas läbi aktiivse tegevuse, pakkudes programme erinevatele vanuseastmetele. Muuseumi pakutavad tegevused on harivad ja õppeaineid lõimivad, samas ka lõbusad ja aktiivsed. Sellest antakse töötoas lühiülevaade.
I ja II kooliastmele tutvustatakse läbi aktiivse tegevuse taluperede eluolu ja kirjanik A.H. Tammsaare lapsepõlve.
Gümnaasiumiastmega otsitakse ja leitakse paralleele „Tõe ja õigusega“ ning tutvutakse kirjaniku sünnikoduga.
Märksõnad: Tammsaare, kirjandus, ajalugu, loodus, kultuur, pärimus, taluelu, „Tõde ja õigus“, töötuba, õuesõpe, maastikumäng, karjalapsed, vanarahva mängud, jõuluprogramm.
Galerii
Traditsioonilised mõttekäigud ja uuenduslikud minapildid näitusel „Identiteedimaastikud. Eesti kunst 1700–1945”
II kooliaste (4.–6. klass)
III kooliaste (7.–9. klass)
Gümnaasium (10.–12. klass)
Töötoas saab ülevaate näitusel „Identiteedimaastikud. Eesti kunst 1700–1945“ toimuvatest II ja III kooliastme ning gümnaasiumi muuseumitundidest. Tutvutakse erinevate tundide fookustega ning vaadeldakse lähemalt, miks, mida ja kellega tundides tehakse. Mõnesid tundides kasutatavaid meetodeid saab virtuaalses töötoas ka ise kogeda. Soritakse identiteedisahtlites, tuvastatakse rahvuslikku ja rahvusülest, luuakse meeme ja räägitakse kunstist.
Märksõnad: Eesti kunst 1700–1945, identiteedimaastikud, uus püsinäitus, muuseumitundide fookused, muuseumitundide meetodid, kokkupuutepunktid õppekavaga.
Galerii
Veebitunnid Tartu Ülikooli loodusmuuseumis ja botaanikaaias
I kooliaste (1.–3. klass)
II kooliaste (4.–6. klass)
III kooliaste (7.–9. klass)
Gümnaasium (10.–12. klass)
Alates sügisest pakuvad Tartu Ülikooli loodusmuuseum ja botaanikaaed ka veebitunde. Töötoas tutvustataksegi kolme veebitundi – okaspuud, maailma ökosüsteemid ning selgroogsed ja selgrootud. Veebiprogrammid on kohandatavad kooli eri vanuseastmetele. Lühidalt räägitakse ka kohapeal muuseumis ja botaanikaaias toimuvatest programmidest ning nende tellimisest.
Märksõnad: okaspuud, käbi, taimed, botaanika, bioloogia, loodusained, loomad, zooloogia, selgrootud, selgroogsed, maailma ökosüsteemid, veebiprogrammid, Tartu Ülikool, loodusmuuseum, botaanikaaed.
Семинар «Традиционные народные игрушки»
Эстонский национальный музей
Детский сад
I ступень школы (с 1-го по 3-й класс)
II ступень школы (с 4-го по 6-й класс)
Девочки обучались всему, повторяя за мамой и бабушкой, а мальчики повторяли всё за папой и дедушкой. Для изготовления игрушек применялись подручные материалы: лоскутки, пряжа, сучки и т. п. Мы расскажем о жизни хуторских детей и их игрушках, а также изучим старинные игрушки и обсудим, всегда ли дети играли с игрушками и какими были игрушки деревенских детей, какими были их будни. Для изготовления игрушки понадобится: лоскут ткани 20 × 20 cм, ножницы, немного овечьей шерсти, нитки. Дополнительно мы познакомим участников с учебными программами Эстонского национального музея на новый учебный год.
Ключевые слова: Красота и жизнь на хуторе, игрушки и будни деревенских детей.
Язык: на русском языке