Muuseum | Töötoa pealkiri | Sihtrühm | Keel |
Tallinna Linnamuuseum | Luu-uurijad ja muu uurijad | Lasteaed, I–II kooliaste | Eesti keeles |
Eesti Tarbekunsti- ja Disainimuuseum | Uus Disainimuuseumis – disainmõtlemisest klaasikunstini | Lasteaed, I–II kooliaste | Eesti keeles |
Eesti Arhitektuurimuuseum | Õuesõpe – linn kui võimalus | III kooliaste, gümnaasium | Eesti keeles |
Eesti Vabaõhumuuseum | Повседневная жизнь в колхозным многоквартирном доме | III ступень школы, гимназия | Vene keeles |
Luu-uurijad ja muu uurijad
Lasteaed
I kooliaste (1.–3. klass)
II kooliaste (4.–6. klass)
Avastatakse salapärased maa-alused käigud, kus saab kehastuda ise arheoloogiks. Uuritakse, kuidas ja millest leitud esemed kõnelevad. Tutvutakse ajaloolaste ametitega: arheoloogi, koguhoidja ja konservaatori rolliga.
Linnalooma näitusel aetakse meeskonniti taga loomade jälgi ajas ning mängitakse sõnamänge.
Kiek in de Köki kindlustustemuuseumi näitusele „Linnaloom. Lehm, lutikas ja lohe Tallinna ajaloos“ loodud muuseumitund on mõeldud ajaloo allikate tutvustamiseks ning sobib eriti hästi 5. klassile ajalookursuse sissejuhatuseks.
Lõimitud on loodusõpetus, ajalugu, eesti keel ja kirjandus.
Galerii
Uus Disainimuuseumis – disainmõtlemisest klaasikunstini
Lasteaed
I kooliaste (1.–3. klass)
II kooliaste (4.–6. klass)
Töötoas saab ülevaate kõigist Eesti Tarbekunsti- ja Disainimuuseumi uutest muuseumitundidest, mille sihtgrupiks on eelkooliealised lapsed põhikooli teise astmeni. Tutvustatakse meetodeid, mille kaudu tuuakse õpilasteni disainmõtlemine, tarbekunsti eripärad, klaasobjektide salapära ja nullindate moekunsti pöörane pool.
Töötoas osalejad saavad läbi teha ühe disainmõtlemise ülesande ja läbida mõtterännaku, mis viib neid Ivo Lille loodud klaasimaailma ning aitab teoseid uuel viisil vaadata.
Märksõnad: disainmõtlemine, tehnikad ja materjalid, klaasikunst, moekunst.
Galerii
Õuesõpe – linn kui võimalus
III kooliaste (7.–9. klass)
Gümnaasium (10.–12. klass)
Töötuba tutvustab Eesti Arhitektuurimuuseumi õuesõppe programmi „Rotermanni saladused“. Soolalao kõrval olev kvartal on hea võimalus õppida linnaruumi erinevaid tahke vahetu kogemise kaudu. Tehakse praktiliselt läbi üks ülesanne, mis on kohandatud töötoale vastavaks.
NB! Kaasa tegemiseks läheb vaja paberit ja pliiatsit.
Märksõnad: õuesõpe, linnaruum, keskkond, Rotermanni kvartal, ajalugu, geograafia, kodulinn Tallinn, antropoloogia, avalik ruum, arhitektuur, disain, kunst, materjalid.
Galerii
Семинар «Повседневная жизнь в колхозном многоквартирном доме»
Эстонский музей под открытым небом
III ступень школы (с 7-го по 9-й класс)
Гимназия (с 10-го по 12-й класс)
В мастерклассе покажим повседневную жизнь в колхозным многоквартирном доме, построенном в 1964 году для сельских жителей. Загляним в жилище сельских жителей 1960-х, 1970-х, 1990-х и 2010-х годов. Как проходили будни в общей квартире? Какой была семейная жизнь в период расцвета социализма? Что произошло в деревне после развала колхозов?
В мастерклассе покажим, какие знания получут ученики, если пройдут наши программы.
Ещё приглашаем детей начиная с дошкольного возраста поиграть детские игры и учеников, начиная с 4-класса на школьный урок.
Ключевые слова: Колхозный квартирный дом
Язык: на русском языке