Muuseum | Töötoa nimi |
Sihtrühm | Asukoht | Registreerimislink | |||
Niguliste muuseum | Niguliste salakäigud – uus ja vana | I kooliaste II kooliaste III kooliaste Gümnaasium |
3. korrus, A-tiib, Puri
|
Osalen | |||
Eesti Ajaloomuuseum | Klaas ja illusioonid | II kooliaste III kooliaste |
Hariduskeskuse auditoorium | Osalen | |||
Eesti Tervisemuuseum | Tunne ennast | II kooliaste III kooliaste Gümnaasium |
Hariduskeskuse üldateljee | Osalen | |||
Tartu Ülikooli muuseum | Iidne kirjakunst | II kooliaste | Hariduskeskuse keraamikaruum | Osalen | |||
Lastemuuseum Miiamilla | Roheliste näppudega lapsed | Lasteaed I kooliaste |
Hariduskeskuse graafikaruum | Osalen | |||
Kumu kunstimuuseum | «И как искусство. Д как дизайн. И=Д=И» (vene keeles) | Lasteaed I kooliaste |
4. korrus, A-tiib | Osalen | |||
Kadrioru kunstimuuseum | Изучи скульптуру! (vene keeles) |
Lasteaed
I kooliaste
II kooliaste
III kooliaste
Gümnaasium
|
VIP-ruum | Osalen |
Niguliste salakäigud – uus ja vana
I kooliaste (1.–3. klass)
II kooliaste (4.–6. klass)
III kooliaste (7.–9. klass)
Gümnaasium (10.–12. klass)
Niguliste muuseumi töötoas tutvustatakse arhitektuuri uurimise võimalusi keskaegse kirikuruumi näitel. Katsetame eri viise, kuidas õpetada õpilasi vana arhitektuuri paremini tunnetama ja mõistma, luues seoseid olemasolevate teadmiste põhjal. Osalejatel on muuhulgas võimalik distantsilt piiluda käimasolevate ehitustööde telgitagustesse, et näha, kuidas näevad välja Niguliste vanad ja uued salakäigud.
Töötuba tõukub Niguliste muuseumis toimuvatest ehitustöödest ning värskenduskuuri läbinud ajaloolise (kiriku)ruumi teemalistest muuseumitundidest „Niguliste avastusretk” ning „Salakäikude avastamine”.
Märksõnad: arhitektuur, keskaeg, ruumitunnetus, aktiivsed õppetegevused, ajalugu, kunstiajalugu
Loe lisaks
Niguliste kiriku hoone
Klaas ja illusioonid
II kooliaste (4.–6. klass)
III kooliaste (7.–9. klass)
Eesti Ajaloomuuseumi töötoas saavad osalejad erinevate eksperimentide kaudu katsetada ja avastada klaasimaailma. Optikamängude abil uuritakse, kuidas luua klaasi abil erinevaid illusioone. Uuritakse üheskoos hapra materjali füüsikalisi omadusi – jälgitakse valguse murdumist, peegeldumist, värvide lahutamist valgest valgusest jpm. Kõike seda saab uuel õppeaastal avastada ka Eesti klaasitööstuse ajalugu ning kodumaise klaasikunsti säravamaid näiteid esitleval näitusel „Klaasimeistrid“. Töötuba sobib hästi põhikooli loodusainete (sh füüsika) ja kunstiõpetajatele.
Märksõnad: klaas, klaasikunst, optika, füüsika, värvusõpetus, materjaliõpetus, Eesti klaasitööstuse ajalugu
Loe lisaks
03.03.22 Kultuurisaade OP, ERR
Tunne ennast
II kooliaste (4.–6. klass)
III kooliaste (7.–9. klass)
Gümnaasium (10.–12. klass)
Üks olulisemaid oskuseid elus on ära tunda, mis teeb sind õnnelikuks ja kuidas liikuda selle suunas. Selleks on oluline hea arusaamine iseendast ja teadmised vaimse tervise hoidmisest. Eesti Tervisemuuseumi töötoas arutletakse vaimse tervise hoidmise tähtsuse üle, uuritakse, millist mõju avaldab inimesele koolikiusamine ja stress ning kuidas ennast ja üksteist saab aidata. Läbi mänguliste ülesannete saavad osalejad harjutada tundetarkust, väljendada, mis neid iseloomustab, kuidas märgata enda tugevusi ja väärtustada ennast ning kaaslasi.
Märksõnad: vaimne tervis, õnn, suhted
Loe lisaks
Muuseumitunnid Eesti Tervisemuuseumis
Iidne kirjakunst
II kooliaste (4.–6. klass)
Tartu Ülikooli muuseumi töötoas tutvutakse vanimate kirjasüsteemidega ning proovitakse neid ise järele. Kirjutatakse sumerite kiilkirja savitahvlile, egiptlaste hieroglüüfe papüürusele, õpime spartalaste salakirja nippi ning kirjutame kreeka keeles nime potikillule (ostrakon). Töötuba on osa näituse „Iidamast-aadamast. Heaks eluks vajalikud asjad“ muuseumitunnist.
Loe lisaks
Tartu Ülikooli muuseumi haridusprogrammid
Roheliste näppudega lapsed
Lasteaed
I kooliaste (1.–3. klass)
Miiamilla muuseumi taga asub väike roheline ja rikkalik taimemaailm. Vaadatakse, millised taimed muuseumi miniaias kasvavad, mis tegevusi aiatundides ette võetakse ja uuritakse, kuidas ühiselt aias töötamine toetab empaatia arengut. Räägitakse keskkonnaharidusest ja loodusteemalistest muuseumitundidest lastemuuseumis.
Märksõnad: õuesõpe, loodushoid, aiatööd, koostöö, looduse eluring, taimede eest hoolitsemine, meeled, empaatia
Loe lisaks
Aianäitus Roheliste näppudega lapsed
Новый музейный урок «И как искусство. Д как дизайн. И=Д=И»
Lasteaed
I kooliaste (1.–3. klass)
В рабочей комнате Художественного музея KUMU на постоянной экспозиции 4-го этажа «Конфликты и адаптации. Эстонское искусство советского времени (1940–1991)» можно ознакомиться с новым музейным уроком «И как искусство. Д как дизайн. И=Д=И» для младшей школьной ступени. На выставке учителя смогут выполнить некоторые задания из музейного урока, которые помогут обратить внимание на различные материалы, окружающую среду и игру, как метод, использованный художниками при создании различных произведений.
Ключевые слова: эстонское искусство позднесоветского периода, соприкосновение искусства и дизайна, поп-арт, ассамбляж, геометрия, печатное искусство, авторский плакат, различные материалы, предметность, пространство, игра, методы музейного урока в выставочном зале, презентация творческой работы, связь с учебным планом.
Loe lisaks
Tulevased näitused Kumu kunstimuuseumis
Изучи скульптуру!
Lasteaed
I kooliaste (1.–3. klass)
II kooliaste (4.–6. klass)
III kooliaste (7.–9. klass)
Gümnaasium (10.–12. klass)
Команда Кадриоргского художественного музея расскажет вам, каким образом открытый депозитарий скульптур помогает ознакомиться с античной культурой и ее наследием в европейской истории культуры. У многих скульптур есть свои интересные истории, часто саязанные с с античными богами и подвигами античных героев. Мы приведем примеры иговых приемов, которые можно использовать при изучении трёхмерных произведений искусства для определения материалов и понимания искусства формы.
Loe lisaks
Tulevased näitused Kadrioru kunstimuuseumis