Adamson-Ericu muuseumi püsiekspositsioon
Tänaseks on muuseumi põhikogus üle 1500 taiese. Adamson-Ericu muuseumi kollektsioon jaguneb maalikoguks ja tarbekunstikoguks. Viimases on esindatud tekstiil, keraamika, portselan, nahkehistöö, mööbel, ehted ja metallikunst ning metlahhplaatidel glasuurmaalid. Neile lisaks on ka kavandeid ja dokumentaalseid fotomaterjale.
Muuseumi kogule pani aluse Adamson-Ericu lese, tuntud Eesti tekstiilikunstniku Mari Adamsoni poolt Eesti Kunstimuuseumile tehtud suurejooneline, rohkem kui 800 kunstiteosest koosnev annetus 1983. aastal. Tänaseks on Adamson-Ericu muuseumi kogu kasvanud tänu ostudele ja missioonitundlikele annetajatele pea poole võrra. Lisaks Mari Adamsonile on suuremad kinkijad olnud Adamson-Ericu õetütar klaverikunstnik Lilian Semper, Helge ja Bruno Laan ning Mallis Looy USA-st, Urve Manitski, Kristina Ingel ja Ingmar Wendschlag Rootsist ning mitmed teised.
Adamson-Ericu kollektsiooniga töötamisel on suureks väljakutseks olnud kunstniku üle maailma erinevate riikide erakogudesse laialipillutatud loomingu kaardistamine. Selle tulemusena on Adamson-Ericu muuseumi kollektsioon täienenud nii, et annab väga hea ülevaate kunstniku kogu loomepärandist aastatel 1924–1968.
Adamson-Ericu kogu Vaata Adamson-Ericu muuseumi näituseprogrammiSeotud sündmused
Tunni eesmärk on tutvustada kunstnik Adamson-Ericut sümboolse päikesekujundi kaudu, arendada lapse arutlus- ja seoste leidmise oskust ning ühtlasi korrata üle tuttavad geomeetrilised kujundid.
Muuseumitunni eesmärk on tutvustada õpilastele kunstnik Adamson-Ericut kui nutikat disainerit – peatähelepanu all on nn koopaelaniku serviis ning ühtlasi anda ka ülevaade ürgsest kunstist ja koopaelanike elu-olust.
Muuseumitund on mõeldud õpilastele vaatlus-, mõtlemis- ja vestlusoskuse arendamiseks; avatud küsimuste kaudu süviti n-ö maali sisse minemiseks ning kunstiga kontakti leidmiseks.
II kooliastmele: Muuseumitund on mõeldud õpilastele vaatlus-, mõtlemis- ja vestlusoskuse arendamiseks, avatud küsimuste kaudu süvitsi n-ö maali sisse minemiseks ning kunstiga kontakti leidmiseks.
Tunni eesmärk on arendada õpilaste analüüsi- ja eneseväljendusoskust, õppida tundma Eesti ühiskonda 1930. aastatel ning autoritarismi mõju kultuurielule Adamson-Ericu eluloo ja kunsti näitel.
Muuseumitund on loodud spetsiaalselt vaegnägijatele ja pimedatele õpilastele, avardamaks nende teadmisi Eesti kunstist ja tutvustamaks üht erakordset 20. sajandi kunstnikku – Adamson-Ericut (1902–1968).
E-kunstitund „Ideaalmaailma loomine“ põhineb Olev Subbi loomingule ja keskendub värvide meeleolule ning seeläbi värvusõpetuse põhimõtete selgitamisele alatest põhikooli II astmest.
Seotud sündmused
Tunni eesmärk on tutvustada kunstnik Adamson-Ericut sümboolse päikesekujundi kaudu, arendada lapse arutlus- ja seoste leidmise oskust ning ühtlasi korrata üle tuttavad geomeetrilised kujundid.
Muuseumitunni eesmärk on tutvustada õpilastele kunstnik Adamson-Ericut kui nutikat disainerit – peatähelepanu all on nn koopaelaniku serviis ning ühtlasi anda ka ülevaade ürgsest kunstist ja koopaelanike elu-olust.
Muuseumitund on mõeldud õpilastele vaatlus-, mõtlemis- ja vestlusoskuse arendamiseks; avatud küsimuste kaudu süviti n-ö maali sisse minemiseks ning kunstiga kontakti leidmiseks.
II kooliastmele: Muuseumitund on mõeldud õpilastele vaatlus-, mõtlemis- ja vestlusoskuse arendamiseks, avatud küsimuste kaudu süvitsi n-ö maali sisse minemiseks ning kunstiga kontakti leidmiseks.
Tunni eesmärk on arendada õpilaste analüüsi- ja eneseväljendusoskust, õppida tundma Eesti ühiskonda 1930. aastatel ning autoritarismi mõju kultuurielule Adamson-Ericu eluloo ja kunsti näitel.
Muuseumitund on loodud spetsiaalselt vaegnägijatele ja pimedatele õpilastele, avardamaks nende teadmisi Eesti kunstist ja tutvustamaks üht erakordset 20. sajandi kunstnikku – Adamson-Ericut (1902–1968).
E-kunstitund „Ideaalmaailma loomine“ põhineb Olev Subbi loomingule ja keskendub värvide meeleolule ning seeläbi värvusõpetuse põhimõtete selgitamisele alatest põhikooli II astmest.