Kodus ja võõrsil – Adamson-Ericu rännakud Euroopas
Muuseumitunni eesmärk on tutvuda kunstnik Adamson-Ericu loominguga ning märgata võõrsil viibitud aja ja kunstisuundade mõjutusi.
Näitusel Püsinäitus: Adamson-Eric. Modernism ja mitmekülgsus
Tunnis keskendume kunstnik Adamson-Ericu rännakutele ja võõrsil veedetud õpinguaastatele ning uurime, kas ja kuidas on märgata mõjutuste avaldumist tema loomingus. Võrreldes mitmete kaasaegsetega õnnestus Adamson-Ericul oma eluajal küllaltki rohkelt reisida. Paljuski avardas see tema maailmapilti ja vormis kunstnikukäekirja. Tunnis kuuleme nii kunstniku õpingutest Pariisis ja Berliinis kui ka hilisematest loome- ja huvireisidest Hispaaniasse, Kreekasse ja mujale. Lisaks saame aimu ka tema viibimisest Nõukogude Liidu tagalas Jaroslavis.
Tund annab ülevaate üldisest kultuurpoliitilisest olukorrast ja levinud kunstivooludest tolle aja Euroopas. Kunstiteoseid analüüsime gruppidena ja ühiselt, nii suuliselt kui ka töölehe abil.
Märksõnad: Adamson-Ericu õpingud ja rännakud, kultuurilooline taust Euroopas ja Eestis 20. sajandil, kunstivoolud, mõjutused kunstniku loomingus, modernism, mitmekülgsus
Tunni läbimisel õpilane:
- tutvub kunstnik Adamson-Ericu elu ja loominguga
- saab kokkuvõtliku ülevaate 20. sajandi Euroopa kunstivooludest ja üldisest kultuurpoliitlilisest olustikust
- arutleb väiksemates gruppides ja ühiselt
- analüüsib nii kunstiteosed kui ka situatsioone
Kestus: 60 minutit
Muuseumitund toimub ettetellimisel.
Tundi saab tellida eesti keeles.
Seotud sündmused

Uus püsiekspositsioon toob välja kunstniku mitmekülgsuse nii tundliku maalija kui ka silmapaistva tarbekunstnikuna, rõhutades tema ideeküllust ja dünaamilist liikumist kunsti eri valdkondades.

Tunni eesmärk on tutvustada kunstnik Adamson-Ericut sümboolse päikesekujundi kaudu, arendada lapse arutlus- ja seoste leidmise oskust ning ühtlasi korrata üle tuttavad geomeetrilised kujundid.

Muuseumitunni eesmärk on tutvustada õpilastele kunstnik Adamson-Ericut kui nutikat disainerit – peatähelepanu all on nn koopaelaniku serviis ning ühtlasi anda ka ülevaade ürgsest kunstist ja koopaelanike elu-olust.

Tunni eesmärk on arendada õpilaste analüüsi- ja eneseväljendusoskust, õppida tundma Eesti ühiskonda 1930. aastatel ning autoritarismi mõju kultuurielule Adamson-Ericu eluloo ja kunsti näitel.

Muuseumitund on loodud spetsiaalselt vaegnägijatele ja pimedatele õpilastele, avardamaks nende teadmisi Eesti kunstist ja tutvustamaks üht erakordset 20. sajandi kunstnikku – Adamson-Ericut (1902–1968).
Aeg-ajalt aeglasemalt 19.09.2025 – 15.02.2026

Muuseumitunnis uurime, kuidas aeglasem tegutsemine aitab meil ümbritsevat tähelepanelikumalt tajuda, paremini puhata ja oma tundeid märgata ja mõista.

Muuseumitunni eesmärk on nüüdiskunsti teoste kaudu suunata õpilasi mõtlema aeglasema eluviisi vajalikkuse ja võimalikkuse üle.
Seotud sündmused

Uus püsiekspositsioon toob välja kunstniku mitmekülgsuse nii tundliku maalija kui ka silmapaistva tarbekunstnikuna, rõhutades tema ideeküllust ja dünaamilist liikumist kunsti eri valdkondades.

Tunni eesmärk on tutvustada kunstnik Adamson-Ericut sümboolse päikesekujundi kaudu, arendada lapse arutlus- ja seoste leidmise oskust ning ühtlasi korrata üle tuttavad geomeetrilised kujundid.

Muuseumitunni eesmärk on tutvustada õpilastele kunstnik Adamson-Ericut kui nutikat disainerit – peatähelepanu all on nn koopaelaniku serviis ning ühtlasi anda ka ülevaade ürgsest kunstist ja koopaelanike elu-olust.

Tunni eesmärk on arendada õpilaste analüüsi- ja eneseväljendusoskust, õppida tundma Eesti ühiskonda 1930. aastatel ning autoritarismi mõju kultuurielule Adamson-Ericu eluloo ja kunsti näitel.

Muuseumitund on loodud spetsiaalselt vaegnägijatele ja pimedatele õpilastele, avardamaks nende teadmisi Eesti kunstist ja tutvustamaks üht erakordset 20. sajandi kunstnikku – Adamson-Ericut (1902–1968).
Aeg-ajalt aeglasemalt 19.09.2025 – 15.02.2026

Muuseumitunnis uurime, kuidas aeglasem tegutsemine aitab meil ümbritsevat tähelepanelikumalt tajuda, paremini puhata ja oma tundeid märgata ja mõista.

Muuseumitunni eesmärk on nüüdiskunsti teoste kaudu suunata õpilasi mõtlema aeglasema eluviisi vajalikkuse ja võimalikkuse üle.