Kunst ja ühiskond autoritaarses Eestis
Tunni eesmärk on arendada õpilaste analüüsi- ja eneseväljendusoskust, õppida tundma Eesti ühiskonda 1930. aastatel ning autoritarismi mõju kultuurielule Adamson-Ericu eluloo ja kunsti näitel.
Püsinäitusel Adamson-Eric. Modernism ja mitmekülgsus
Tunnis analüüsitakse Eesti ühiskonna poliitilist ja kultuurilist arengut Teise maailmasõja eelsel ajal, autoritarismi kujunemise põhjusi ja mõju ühiskonnale ning iseloomustatakse vaikivat ajastut. Poliitika määras ka kunstile raamid. Kunstnik Adamson-Ericu ja tema loodud teosed on heaks näiteks sellest, kuidas poliitiline olustik mõjutas üksikisikut. Iseseisva tööna peavad õpilased tunnis põhjalikult uurima Adamson-Ericu loomingut ja täitma töölehe. Sellele järgneb ühine arutelu. Ülesanne arendab tähelepanuvõimet ja analüüsioskust.
Tund on seotud ajaloo- ja kunstiajaloo õppekavadega.
Märksõnad: demokraatia, diktatuur, vaikiv ajastu, vabadussõjalased, tsensuur, kunsti ja poliitika seosed, Adamson-Eric, Eesti ühiskond 1930. aastatel.
Tunni läbinult õpilane:
- analüüsib Eesti ühiskonna poliitilist arengut 1930. aastail,
- seletab ja kasutab kontekstis järgmisi mõisteid: demokraatia, diktatuur, autoritarism, vaikiv ajastu, vabadussõjalased,
- teab, kes olid Konstantin Päts, Johann Laidoner ja teised tolleaegse Eesti võtmefiguurid ning iseloomustab nende tegevust,
- tutvub Adamson-Ericu eluloo ja loominguga.
Kestus: 90 minutit
Muuseumitund toimub ettetellimisel.
Tundi saab tellida eesti keeles.
Seotud sündmused
Uus püsiekspositsioon toob välja kunstniku mitmekülgsuse nii tundliku maalija kui ka silmapaistva tarbekunstnikuna, rõhutades tema ideeküllust ja dünaamilist liikumist kunsti eri valdkondades.
Tunni eesmärk on tutvustada kunstnik Adamson-Ericut sümboolse päikesekujundi kaudu, arendada lapse arutlus- ja seoste leidmise oskust ning ühtlasi korrata üle tuttavad geomeetrilised kujundid.
Muuseumitunni eesmärk on tutvustada õpilastele kunstnik Adamson-Ericut kui nutikat disainerit – peatähelepanu all on nn koopaelaniku serviis ning ühtlasi anda ka ülevaade ürgsest kunstist ja koopaelanike elu-olust.
Muuseumitund on mõeldud õpilastele vaatlus-, mõtlemis- ja vestlusoskuse arendamiseks; avatud küsimuste kaudu süviti n-ö maali sisse minemiseks ning kunstiga kontakti leidmiseks.
II kooliastmele: Muuseumitund on mõeldud õpilastele vaatlus-, mõtlemis- ja vestlusoskuse arendamiseks, avatud küsimuste kaudu süvitsi n-ö maali sisse minemiseks ning kunstiga kontakti leidmiseks.
Tunni eesmärk on arendada õpilaste analüüsi- ja eneseväljendusoskust, õppida tundma Eesti ühiskonda 1930. aastatel ning autoritarismi mõju kultuurielule Adamson-Ericu eluloo ja kunsti näitel.
Muuseumitund on loodud spetsiaalselt vaegnägijatele ja pimedatele õpilastele, avardamaks nende teadmisi Eesti kunstist ja tutvustamaks üht erakordset 20. sajandi kunstnikku – Adamson-Ericut (1902–1968).
E-kunstitund „Ideaalmaailma loomine“ põhineb Olev Subbi loomingule ja keskendub värvide meeleolule ning seeläbi värvusõpetuse põhimõtete selgitamisele alatest põhikooli II astmest.
Kodus ja võõrsil – Adamson-Ericu rännakud Euroopas Püsinäitusel
Muuseumitunni eesmärk on tutvuda kunstnik Adamson-Ericu loominguga läbi tema reiside.
Kodus ja võõrsil – Adamson-Ericu rännakud Euroopas Püsinäitusel
Seotud sündmused
Uus püsiekspositsioon toob välja kunstniku mitmekülgsuse nii tundliku maalija kui ka silmapaistva tarbekunstnikuna, rõhutades tema ideeküllust ja dünaamilist liikumist kunsti eri valdkondades.
Tunni eesmärk on tutvustada kunstnik Adamson-Ericut sümboolse päikesekujundi kaudu, arendada lapse arutlus- ja seoste leidmise oskust ning ühtlasi korrata üle tuttavad geomeetrilised kujundid.
Muuseumitunni eesmärk on tutvustada õpilastele kunstnik Adamson-Ericut kui nutikat disainerit – peatähelepanu all on nn koopaelaniku serviis ning ühtlasi anda ka ülevaade ürgsest kunstist ja koopaelanike elu-olust.
Muuseumitund on mõeldud õpilastele vaatlus-, mõtlemis- ja vestlusoskuse arendamiseks; avatud küsimuste kaudu süviti n-ö maali sisse minemiseks ning kunstiga kontakti leidmiseks.
II kooliastmele: Muuseumitund on mõeldud õpilastele vaatlus-, mõtlemis- ja vestlusoskuse arendamiseks, avatud küsimuste kaudu süvitsi n-ö maali sisse minemiseks ning kunstiga kontakti leidmiseks.
Tunni eesmärk on arendada õpilaste analüüsi- ja eneseväljendusoskust, õppida tundma Eesti ühiskonda 1930. aastatel ning autoritarismi mõju kultuurielule Adamson-Ericu eluloo ja kunsti näitel.
Muuseumitund on loodud spetsiaalselt vaegnägijatele ja pimedatele õpilastele, avardamaks nende teadmisi Eesti kunstist ja tutvustamaks üht erakordset 20. sajandi kunstnikku – Adamson-Ericut (1902–1968).
E-kunstitund „Ideaalmaailma loomine“ põhineb Olev Subbi loomingule ja keskendub värvide meeleolule ning seeläbi värvusõpetuse põhimõtete selgitamisele alatest põhikooli II astmest.
Kodus ja võõrsil – Adamson-Ericu rännakud Euroopas Püsinäitusel
Muuseumitunni eesmärk on tutvuda kunstnik Adamson-Ericu loominguga läbi tema reiside.