fbpx

Otsing

Töötoad 13.30–13.55

Kl 13.30–13.55

Muuseum Töötoa pealkiri Sihtrühm Keel
Adamson-Ericu muuseum Kaljo Põllu. Mütoloogiline muinasmaailm I ja II kooliaste eesti keeles
Okupatsioonide ja vabaduse muuseum Vabamu Sinu, minu, meie riik III kooliaste, gümnaasium eesti keeles
Eesti Maaelumuuseumid Lina – tuntud või tundmatu? II ja III kooliaste eesti keeles
Kaheksa Tallinna vanalinna muuseumi Koolipäev „Puust ja punaseks“ II kooliaste eesti keeles

Adamson-Ericu muuseum. Kaljo Põllu. Mütoloogiline muinasmaailm

I ja II kooliaste

Töötoas tutvustatakse näituse „Kaljo Põllu. Mütoloogiline muinasmaailm“ (12.11.2020–21.03.2021) raames loodud muuseumitunde. Kahes vanuseastmes (põhikooli esimene kuni teine aste ning põhikooli III aste kuni gümnaasium) loodud tunnid keskenduvad eestlaste päritolule, tuginedes legendaarse graafiku Kaljo Põllu loomingule ja ekspeditsioonidele sugulasrahvaste juurde. Vastavalt vanuseastmele tehakse tunnis selgeks põhimõisted (ekspeditsioon, mütoloogia, fennougristika jm) ning läbi eestlaste suulise pärimuse ja sugulasrahvaste kombestiku püütakse mõista meie juuri, traditsioone, uskumusi ja eestlastele igiomast loodusaustust.

Märksõnad: mütoloogiline muinasmaailm, muuseumitunnid, Kaljo Põllu looming, eestlaste juured, sugulasrahvad, suuline pärimus

Okupatsioonide ja vabaduse muuseum Vabamu. Sinu, Minu, Meie riik

III kooliaste, gümnaasium

Töötoas tutvustatakse Vabamu rändnäituse „Sinu, minu, meie riik“ põhjal loodud muuseumitundi, mille keskmes on õigusriigi põhimõtete toimimine demokraatlikes otsustusprotsessides. Töötoas osalejad asetavad end õpilase rolli ning mängivad läbi ühe enda valitud stsenaariumi interaktiivses mängus „Rasked valikud“, kus neil tuleb konfliktses ja keerulises olukorras võtta sisse otsustaja roll ning langetada otsus probleemi lahenduse osas ning lisaks üheskoos luua (näituse materjalidele tuginedes) õigusriigi toimimise põhimõtteid arvestav argumentatsioon oma valikule. Püüame koos leida ka vastuseid küsimusele, miks me mõnikord tunneme, et õigus riivab meie individuaalset või kollektiivset õiglustunnet?

Märksõnad: demokraatlik riigikorraldus, põhiseadus ja seadusandlus, õigusriik

Eesti Maaelumuuseumid. Lina – tuntud või tundmatu?

II ja III kooliaste

Kõiki osalejaid kaasates arutatakse läbi käed-külge haridusprogrammi digitaliseerimise võlu ja valu: kuidas asendada tegelikku elamust virtuaalsega? Võrdleme õppekeskkondi ja erinevaid teid õpitulemuste saavutamiseni. Millised on õpetaja eelistused?

Märksõnad: ajalugu põllumajandus linakasvatus põllukultuur bioloogia talutööd tervislik toitumine keskkond säästlik põllumajandus

Tallinna vanalinna muuseumide haridusprojekt. Koolipäev „Puust ja punaseks“

II kooliaste

Tutvustatakse kõiki „Puust ja punaseks“ koolipäeva programme, st 4. ja 5. klasside kahte koolipäeva ning 6. klasside koolipäeva. 4.–6. klassidele suunatud ettevõtmise eesmärk on ühe meeleoluka päeva jooksul pakkuda teadmisi ajaloo, teatri, kunsti, muusika ja inimese tervise vallas või hoopis uurida lähemalt teatrit, loodust, kirjandust ja disaini. Näidistunnis tutvustatakse katkeid 6. klasside koolitunnist „Asja mitu elu“.

Kaheksa Tallinna vanalinna muuseumi (Eesti Tervisemuuseum, Eesti Ajaloomuuseum, Niguliste muuseum, Eesti Teatri- ja Muusikamuuseum, Eesti Lastekirjanduse Keskus, Lennusadam (Eesti Meremuuseum), Eesti Tarbekunsti- ja Disainimuuseum ning Nukuteatrimuuseum) ühisprojekti tutvustab Nukuteatrimuuseum.

NB! Osalejatel palume ekraani ette kaasa võtta kolm A4 paberilehte.

Märksõnad: loovus, fantaasia, taaskasutus, koostöö

Koolipäeva tutvustus allalaadimiseks (PDF)